اخبار جهان

هشتگ Dark Maga چیست؟

روزهای بروجرد- جمع کوچکی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین امریکا از او می‌خواهند که با هدف انتقام از دموکرات‌ها با شعار «شکوه و عظمت را به آمریکا بر می‌گردانیم سیاه» یا به اختصار و با هشتگ #DarkMAGA به صحنه سیاست امریکا بازگردد.

به گزارش نیوزویک، به نظر می‌رسد این هشتگ یک نماد است که نسخه اقتدارگرایانه ترامپ را در تصاویر دیستوپیایی و آخرالزمانی ترویج می‌کند.

در برخی تصاویر منتشر شده توسط طرفداران ترامپ برج ترامپ به طور کامل سیاه رنگ شده و رئیس جمهوری پیشین با چشمان لیزری آبی در حال سوراخ کردن صفحه نمایش است. این هشتگ برای اولین بار در ۲۱ ژانویه در توئیتر ظاهر شد و تا ماه مارس به طور فزاینده‌ای محبوب شد. اکنون می‌توان آن را به وفور در تلگرام و تیک تاک پیدا کرد. تصاویر ویرایش شده به رنگ قرمز و سیاه یا قرمز و آبی و افرادی با چشمان لیزری آبی که اغلب اسلحه در دست دارند یا در مقابل نماد‌های نئونازی ایستاده‌اند.

حامیان Dark MAGA خواستار نسخه ظالمانه و غیرقابل بخشش ترامپ برای انتقام گرفتن از دشمنان سیاسی خود در انتخابات ۲۰۲۴ میلادی هستند اگرچه این جنبش به هیچ شکلی توسط ترامپ به رسمیت شناخته یا تایید نشده است.

رئیس جمهور پیشین هنوز حتی به طور رسمی تایید نکرده که آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی نامزد خواهد شد یا خیر. به نظر می‌رسد این جنبش به مثابه ارتشی برای حمله به نخبگان سیاسی امریکاست.

یکی دیگر از کاربران توئیتر می‌نویسد: «#DarkMAGA خواسته نمادینی است که از ترامپ می‌خواهد رویکردی سخت‌تر و متمرکزتر را برای نقشی که فقط خود می‌تواند ایفا کند بپذیرد. از دید طرفداران این جنبش او بیش از اندازه مهربان و بخشنده بوده است. Dark MAGA می‌خواهد که او از اشتباهات خود درس بگیرد».

یک کاربر دیگر در توئیتر می‌نویسد: «پیام این جنبش آن است که هیچ راه حل سیاسی‌ای فراتر از انتقام وجود ندارد». یک طرفدار این جنبش می‌نویسد: «اگر می‌خواهید برنده شوید اگر نمی‌خواهید گذشته را تکرار کنید باید نقش شروری را که آنان برای شما به ارمغان می‌آورند بپذیرید».

پشت این جنبش هیچ گروه قابل شناسایی یا یک ایدئولوژی روشن وجود ندارد. بسیاری از پیام‌های ارسال شده توسط حامیان Dark MAGA خشونت را تحریک و ترویج می‌کنند و حاوی نظرات زن‌ستیزانه و یا نژادپرستانه هستند. این جنبش مملو از تکنیک‌های اولیه ترولینگ اینترنتی است که پیش‌تر توسط نژادپرستان سفید پوست پس از رویداد شارلوتزویل به کار گرفته شد.

نمونه آن در تجمع مرگبار در ویرجینیا در سال ۲۰۱۷ میلادی دیده شد که تلاشی برای تقویت ائتلاف سست برتری طلبان سفیدپوست و ملی گرایان سفید پوست با یکدیگر بود. آن چه که ما شاهد آن هستیم تلاش‌های متعددی برای متحد کردن دوباره این جناح‌ها با یکدیگر است.

جنبش Dark MAGA تا حدودی آخرین تلاش برای انجام این کار است و تلاشی برای متحد کردن ترامپیست‌ها و آن دسته از افرادی که بیش‌تر در حاشیه پشت این تصویر سخت‌تر از ترامپ هستند محسوب می‌شود. آنان از ترامپ می‌خواهند نقش یک رهبر انتقام جو که برکنار شده و تمام مهربانی و رحمت را از قلب‌اش می‌زداید را برعهده گیرد.

ایده Dark MAGA در مورد «این رهبر باشکوه که مجازات و اخراج شده، خلع شده و تحقیر شده است و باید برگردد و قلب‌اش را سخت کند» شبیه روایتی است که در بازی‌هایی مانند وارهمر وجود دارد و یک انیمه ژاپنی محسوب می‌شود. با این وجود، این جنبش اغراق شده و بیش از حد ملودراماتیک و قدری مضحک است. ترامپ با رنگ قرمز با چشم‌های لیزری آبی برجسته شده و کاری که آنان انجام می‌دهند این است که زیبایی‌شناسی مضحکی را به عنوان راهی برای جلب توجه افکار عمومی ارائه می‌دهند.

به گفته «آلیس ای. مارویک» دانشیار ارتباطات در دانشگاه کارولینای شمالی Dark MAGA تحولی است که از احساس ناامیدی که بسیاری از حامیان ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۰ میلادی دچار آن شده‌اند نشئت می‌گیرد.

او می‌افزاید: «گروه خاصی از مردم هستند که از انتخابات ۲۰۲۰ میلادی بسیار ناامید شده‌اند و این احساس وجود دارد که آن چه حملات به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه را تسریع کرد این ذهنیت ایجاد شده بود که انتخابات به سرقت رفته است پیامی که توسط جریان اصلی جمهوری خواهان نیز مطرح شده بود. من زمان زیادی را در گروه‌های راست افراطی آنلاین در فضای مجازی می‌گذرانم و احساس آزار دیدن در میان اعضای این گروه‌ها در حال افزایش است.

در میان آنان احساس فوریت بیش‌تری دیده می‌شود نوعی خشم فزاینده در مورد مواردی مانند اعتراضات صورت گرفته درباره زندگی سیاه پوستان در سال ۲۰۲۰، قرنطینه‌های ناشی از کووید و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا وجود دارد. من فکر می‌کنم در بسیاری از جوامع این ایده تقویت شده است که دولت بایدن یا به طور کلی چپ‌ها درگیر این موارد گسترده هستند.

از دید آنان توطئه‌هایی برای سرکوب حقیقت یا سرکوب دولت ترامپ، سرکوب عقاید محافظه‌کاران و سرکوب اقدامات محافظه‌کارانه وجود دارد. نتیجه آن که این «ذهنیت سنگین قربانی قلمداد کردن خود» در میان برخی از حامیان ترامپ وجود دارد.

من فکر می‌کنم پیام عمومی مبنی بر این که دموکرات‌ها شرور هستند، کودکان در معرض تهدید هستند، اینکه مردم ممکن است نیاز به اقدامات افراطی، حتی خشونت سیاسی برای محافظت از فرزندان و ارزش‌های‌شان داشته باشند در سراسر طیف راست افراطی دیده می‌شود».

مارویک معتقد است که بین Dark MAGA و کیوانان QAnon (یک تئوری توطئه سیاست‌های راستگرایانه است که اشاره می‌کند توطئه‌ای پنهان از سوی آن چه ادعا می‌کند «دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا» بوده علیه دولت – ملت آمریکا در جریان است) همپوشانی وجود دارد و هر دو گروه بر این باورند که «یک دسته شرور از نخبگان دموکرات» در حال آدم ربایی، قاچاق جنسی و قتل کودکان هستند.

اگر شما فردی هستید که بیش‌تر در این فضای افراطی حضور دارید همان طور که با هشتگ Dark MAGA می‌بینیم ایده این است که احساس فوریت زیادی برای محافظت از کودکان وجود دارد.

به نظر می‌رسد این جنبش در تلاش است تا گروه‌های راست افراطی را حول اهداف یکسان متحد کند به عنوان راهی برای متحد کردن محافظه‌کاران جریان اصلی با ملی گرایان سفید تندرو و برتری طلبان سفید.

مارویک می‌گوید تهدید خشونت سیاسی ناشی از جنبش‌های راست افراطی مانند Dark MAGA واقعی است، اما در حال حاضر بسیار محدود است، زیرا این گروه از حمایت جریان اصلی برخوردار نیست.

منبع: فرارو

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close