اخبار بروجرداخبار لرستان

صلاحیت ۶۰ داوطلب شوراهای شهر لرستان در هیات عالی کشور رد شد

روزهای بروجرد- دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان گفت: صلاحیت ۶۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهر این استان در مرحله بررسی هیات عالی نظارت بر انتخابات کشور رد شد.

“باقر پورحسینی” در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی لرستان در حوزه شهری یک هزار و ۴۸۵ نفر ثبت‌نام کردند که از ابتدای ثبت نام ها تا امروز ۱۶۲ نفر انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تا این لحظه ۱۵۳ نفر در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی لرستان رد صلاحیت شده‌اند، بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۱۷۰ نفر آمادگی ورود به عرصه انتخابات را دارند و از ۲۰ خرداد می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

پورحسینی با بیان اینکه هشت هزار و ۹۳ داوطلب در روستاهایی که حد نصاب برگزاری انتخابات را داشتند ثبت‌نام کرده اند، ادامه داد: هم اکنون در حوزه روستایی ۱۹۰ داوطلب انصراف و ۱۴۰ نفر رد صلاحیت شده اند و در مجموع هفت هزار و ۷۳۳ داوطلب شوراهای روستایی هستند.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بر اساس قانون بعد از بررسی‌ شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله استانی لیست کسانی که تایید می‌شوند، قطعی و لازم الاجراست، افزود: هیات نظارت استان به اعلام نظر هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اکتفا کرد و همان نتایج را در خصوص افراد تایید شده قبول کرد.

وی با یادآوری این مطلب که هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان، وظیفه رسیدگی به شکایات را برعهده دارد و بررسی صلاحیت‌ها در حیطه کار هیات اجرایی و نظارت است، اضافه کرد: پس از بررسی شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده در مرحله استانی، هر نتیجه‌ای که اعلام شود قطعی و لازم‌الاجرا است.

پورحسینی با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر انتخابات لرستان با در نظر گرفتن تمام  جوانب و با نگاه مثبت، اعتراض افراد رد صلاحیت شده در مراحل شهرستانی را رسیدگی کرد، اظهار داشت: نقش آفرینی داوطلبان در مشارکت و حیثیت افراد از موارد مثبتی بود که در مرحله استانی مد نظر قرار گرفت.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی لرستان به ردصلاحیت ۶۳ نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده در مرحله استانی اشاره کرد و با بیان اینکه طبق قانون این افراد تایید صلاحیت شده هستند، خاطرنشان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات فقط در صورتی که بعد از اعلام نظر هیات نظارت استان‌ها مستنداتی دال بر رد صلاحیت داشته باشد می‌تواند این افراد را رد صلاحیت کند، لذا باید داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله کشوری را اقناع کند از طرفی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز پیگیر این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه پرونده ۹۰ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله استانی جهت بررسی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال شد، گفت: از مجموعه ۹۰ نفر صلاحیت ۶ نفر تایید شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close