اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: امام حسین (ع) نماد کامل یک انسان دارای نفس مطمئنه است

روزهای بروجرد- امام‌جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) نماد کامل یک انسان برخوردار از نفس مطمئنه است، گفت: باید از ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی سیدالشهدا(ع) درس بگیریم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در شورای اداری شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) نماد کامل یک انسان دارای نفس مطمئنه است، اظهار داشت: انسان‌ها دارای دو نفس مضطربه و مطمئنه هستند که صاحبان نفس مطمئنه تعدادشان اندک است.

وی تصریح کرد: عالی‌ترین درجه اطمینان را حضرت امام حسین (ع) و چهارده معصوم (ع) دارند و افرادی که همواره استرس و اضطراب دارند و آرام نیستند و در بروز مشکلات دچار سردرگمی می‌شوند افرادی دارای نفس مضطربه هستند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی در جوامع بشری نا آرامی‌هایی را به وجود می‌آورد، ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) هم از جمله شخصیت‌هایی بودند که دارای نفسی مطمئن و توأم با آرامش بودند و در برابر سخت‌ترین مشکلات تکان نمی‌خوردند و از اطمینان خاصی برخوردار بودند.

حجت الاسلام حسینی گفت: مسلمانان نیز باید تلاش کنند همانند حضرت امام حسین (ع) که در حد اعلای اطمینان و آرامش بودند، در حد و توان و ظرفیت خود آرامش لازم را کسب کنند تا در پیشبرد امور موفق باشند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم بهترین و بالاترین ذکر برای آرامش گرفتن دل‌ها، یاد و ذکر پروردگار متعال است و اگر به پروردگار توکل کنیم آرامش لازم را دریافت خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close