اخبار ایران

احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در ایران/ شرط رسیدن به ایمنی جمعی چیست؟

روزهای بروجرد- رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: احتمال رخ داد پیک پنجم در کوتاه مدت بسیار کم است، اما استعداد بالقوه برای پیک پنجم وجود دارد و ممکن است در ماه‌های پیش‌رو اتفاق بیفتد.

به گزارش فارس حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که «آیا با پیک پنجم کرونا نیز در کشور روبه‌رو خواهیم شد؟»، عنوان کرد: احتمال رخ داد پیک پنجم در کوتاه مدت بسیار کم است، اما ممکن است در ماه‌های پیش‌رو اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: البته این اتفاق بستگی به خود ما دارد؛ اینکه چقدر پوشش واکسیناسیون را گسترش دهیم؛ چرا که باید سرعت واکسیناسیون را افزایش داده و به روزی ۴۰۰ هزار دُز تزریق برسیم تا ایمنی جمعی ایجاد شود؛ در نتیجه باید رعایت پروتکل‌ها کماکان ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز داشت: متأسفانه کشور ما چهار بار دچار پیک‌های مختلف شده که عمدتاً ناشی از این بوده که مسئولان و مردم دچار خوش‌بینی کاذب شدند که به سراغ زندگی عادی برمی‌گردیم، اما اینطور نبود. بسیاری از کشور‌ها سه پیک داشتند، اما ما چهار پیک داشتیم که این نشان‌دهنده این است که خیلی زود باور خوش‌بینانه‌ای داشتیم و مراسم‌های مختلف را برگزار کردیم.

سوری افزود: بنابراین استعداد بالقوه برای پیک پنجم وجود دارد؛ با توجه به اینکه مواردی از واریانت‌های جدیدی به کشور آمده، اما سرنوشت محتومی به حساب نمی‌آید و باید بیشتر مراقبت کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close