اخبار بروجرداخبار لرستان

۸۳ درصد از مرگ‌های کرونا در لرستان سالمندان هستند

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۳ درصد از مرگ‌های کرونا در این استان سالمندان هستند.

محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با مهر اظهار داشت: روند نمونه گیری در پیک چهارم از بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد و در این مدت برخی روزها بیش از دو هزار و ۷۰۰ نمونه‌گیری صورت گرفته که بیش از نیمی از آنها مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند.

وی عنوان کرد: نمودار توزیع سنی مرگ بیماران کووید ۱۹ در استان لرستان این گونه است که بیش از ۸۳ درصد از مرگ و میرهای را سالمندان تشکیل می‌دهند، ۱۶ درصد میانسالان، و یک درصد گروههای سنی جوانان، که با واکسینه کردن سالمندان می‌توانیم جلوی ۸۳ درصد از مرگ و میرها را بر اثر کرونا بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که موارد ابتلاء نسبت به جمعیت در پیک چهارم در شهرهای ازنا، الیگودرز، الشتر، پلدختر و بروجرد سیر صعودی داشته است و ما همواره آمار را برای بررسی و ارائه خدمات و تمرکز بیشتر بر مراکز شیوع کووید ۱۹ به دقت زیر نظر داریم.

نیکبخت بیان داشت: در دوران سخت شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان هیچ کمبودی از لحاظ دستگاه‌های اکسیژن ساز تا دارو نداشته‌اند و هیچ بیمار کرونایی در لرستان به خاطر کاهش فشار اکسیژن مشکلی پیدا نکرده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close