اخبار ایران

پاسخ مسعود پزشکیان به تحریف تسنیم: نهاد اجماع ساز حرف شما را نمی‌زند

روزهای بروجرد- مصاحبه‌ی دکتر پزشکیان با خبرگزاری تسنیم امروز با تیتری تحریف شده منتشر شد. این خبرگزاری این مصاحبه را در حالی با تیتر «نه به نفع لاریجانی کنار می‌روم و نه عارف حتی اگر تَکرار کنند» منتشر کرد که چنین جمله‌ای در متن نیست. استفاده‌ی این خبرگزاری از واژه‌ی «تکرار»، کنایه به سیدمحمد خاتمی است اما در متن مصاحبه‌ی پزشکیان نیامده است.

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرگزاری اصولگرای تسنیم درباره‌ی احتمال حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (جبهه اصلاحات ایران) از لاریجانی یا عارف گفت که این نهاد حرف شما را نمی‌زند و بر اساس نظرسنجی از میان کاندیداهای اصلاح طلب انتخاب خواهد کرد.

پزشکیان در پاسخ به خبرنگار تسنیم که پرسید «نه به نفع آقای لاریجانی و نه آقای عارف کنار نمی‌روید؟» گفت «خیر به نفع هیچ یک از آنها کنار نمی روم» و در پاسخ به این که «حتی اگر نهاد اجماع ساز بگوید؟» تاکید کرد: «نهاد اجماع ساز این حرفی را که شما می‌گویید نمی‌زند. در این نهاد قرار شده است که نظرسنجی مردمی داشته باشند و بر آن اساس گزینه نهایی را معرفی کنند».

تسنیم پرسید: «آقای پزشکیان در بیانیه اخیر جبهه اصلاحات ایران تاکید شده است که در صورت داشتن چند نامزد مورد اجماع، مرحلهٔ چهارم انتخاب نامزد نهایی با نظرسنجی ملی معتبر است که در ایام تبلیغات انتخابات انجام می‌شود. یعنی اگر اجماع بر سر یکی از کاندیداها صورت گیرد، دیگر نظرسنجی ملی نیز در کار نخواهد بود».

پزشکیان پاسخ داد: خیر، تا آنجایی که من می‌دانم، مبنای نظر جبهه اصلاحات ایران، نظرسنجی از مردم است. البته فارغ از این بحث‌ها مسئله اصلی اصلاح طلبان این است که گزینه دیگری ندارند و معلوم نیست که حتی من یا آقای عارف نیز تایید صلاحیت شویم.

تسنیم: به فرض اینکه تمامی کاندیداهای اصلاح طلب نیز تایید صلاحیت شوند، شما چه می‌کنید؟

پزشکیان: آن زمان باید نظرسنجی ملی ملاک عمل شود.

تسنیم: با این اوصاف اگر شما رئیس جمهور شدید، ملاک شما در انتخاب اعضای کابینه چیست؟

پزشکیان: تصور من این است که اگر می خواهیم شرایط فعلی کشور را اصلاح کنیم، باید با حفظ اصول اصلاحات کنیم. هنر این است که همه مردم را حتی آن ضدانقلاب را جذب کنیم. در بین اصولگراها اگر یک نفر به سمت صلاح برود، قبولش دارم، اما اگر نرود و بخواهد همه جامعه را با نگاه تنگش درست کند و هرکس مثل او نگاه نکند، به او کافر گفته شود، قبولش ندارم. مگر ما در یک مملکت شیعی نیستیم؟ پس باید کاری بکنیم تا همه جذب بشوند.

تسنیم: اسم دولت‌تان چه خواهد بود؟ دولت ائتلافی، دولت وحدت یا…؟

پزشکیان: دولت، دولت مردم ایران است. طبیعتاً با نگاه اصلاحات و حفظ اصول دولت تشکیل خواهم داد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close