اخبار بروجرد

واکسن کرونا برای ۵۰ بیمار مبتلا به ام اس در بروجرد تزریق شده است

روزهای بروجرد- رییس انجمن بیماران خاص بروجرد با بیان اینکه برای ۵۰ بیمار مبتلا به ام اس واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: با توجه به همه گیری انتشار ویروس کرونا پنج هزار بیمار خاص این شهرستان چشم انتظار دریافت واکسن هستند.

فاطمه یاراحمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون حدود ۴۹۰بیمار مبتلا به ام اس عضو انجمن بیماران خاص هستند.

وی اظهار داشت: از اسفندماه سال ۹۹ کار تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص بروجرد آغاز شده اما سهمیه این بیماران تنها ۵۰  دوز بوده که به هیچ وجه پاسخگو نیست.

رییس انجمن بیماران خاص بروجرد با اشاره به اینکه بیماران دیابتی، ام اس، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی در اولویت دریافت واکسن هستند، بیان کرد: با توجه به توزیع واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای گروهای پرخطر، بیماران با مراجعه به انجمن متقاضی دریافت واکسن هستند و انتطار می رود حداقل با دریافت یک هزارو ۵۰۰ دوز بتوان پاسخگوی نیاز بیماران در اولویت بود.

یاراحمدی اضافه کرد: انجمن تلاش خواهد کرد برای بیماران خاص بروجرد شامل بیماران سخت علاج همچون سرطانی، قلبی عروقی، عفونی و ریوی واکسن مورد نیاز را تامین نماید.

وی ادامه داد: بیماران خاص برای تزریق واکسن به همراه کارت انجمن به مرکز اورژانس بیمارستان چمران مراجعه و مشخصات این افراد درسامانه ثبت و طی ۲ مرحله واکسن را دریافت می کنند.

یاراحمدی تاکید کرد: پروسه تزریق واکسن در شهرستان همانند سایر نقاط کشور در حال انجام است و  همه این واکسن ها مورد تایید بوده و تاکنون هیچ عارضه جدی مشاهده نشده و عوارضی مانند تب و سرگیجه طبیعی است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close