اخبار بروجردویژه ها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: در برخی از شهرها بر پایه “سیاسی‌کاری” و “سلیقه‌” عمل شده است

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به پایان رسیدگی اعتراض داوطلبان شوراها در هیات نظارت گفت: در بررسی صلاحیت برخی از داوطلبان شوراها در برخی از شهرها سلیقه‌ای عمل شده است.

«فاطمه مقصودی» در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به پرسشی درباره روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها بعد از جلسه‌ی وزیر کشور و رئیس مجلس و وعده قالیباف مبنی بر تایید صلاحیت افرادی که استعلام آن‌ها از تمام مراجع نظارتی مثبت است، اظهار کرد: کار بررسی هیات نظارت تمام شده است و فکر می‌کنم، امروز باید نتایج را اعلام کنند و بعد از ۴ روز مجددا نامزدها فرصت دارند تا به شورای عالی نظارت کشور اعتراض کنند و اعتراض‌شان در آنجا بررسی شود. 

او ادامه داد: آقای قالیباف اعلام کردند، کسانی را که مراجع چهارگانه تایید می‌کنند، باید تایید صلاحیت شوند، اما در برخی از شهرها سلیقه‌ای عمل شده است. در حقیقت در برخی از شهرها سیاسی کاری شده و ممکن است، پرونده کاندیدایی در مراجع چهارگانه گانه سفید بوده، اما ردصلاحیت شده باشد. 

مقصودی ادامه داد: این مسائلی است که در انتخابات وجود دارد و کاندیدها مجددا اعتراض می‌کنند و بررسی می‌شود. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت کاندیداها، نگاه و دیدگاه مراجع چهارگانه باید اعمال شود، گفت: باید بتوانیم از وجود جوانان خوش فکر در شوراها استفاده کنیم و باید به جوانان اجازه و فرصت داد که در تصمیم گیری‌ها و در این عرصه حضور داشته باشند. برخی جاها نکاتی وجود دارد که شاید به میل ما نباشد، اما باید مورد بررسی قرار گیرد. 

او اظهار کرد: افراد سالم و کارآمد که نظام و انقلاب را قبول دارند، باید در منصب مدیریت باشند. در بحث عملکرد شوراها و با دیدن برخی رفتارها از برخی اعضای شوراها دچار بهت‌زدگی شدیم. عده‌ای به صورت سریالی دستگیر می‌شدند و مشکلاتی داشتند. امیدوارم شاهد این قبیل اقدامات نباشیم و افراد با نگاه جامع و سالم در شوراها حضور داشته باشند. 

مقصودی افزود: باید از وجود جوانان استفاده کنیم و نباید مساله شوراها را خیلی سیاسی کرد. باید سعی کنیم از افراد سالم، توانمند و انقلابی استفاده کنیم تا اتفاقات گذشته دیگر تکرار نشود.

 

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close