اخبار بروجرد

افزایش آتش‌سوزی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های بروجرد

روزهای بروجرد– معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: در فصل گرما، خشک شدن علف‌های هرز باعث افزایش آتش‌سوزی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها می‌شود.

نادر موسیوند افزود: با آغاز فصل گرما و خشک شدن علف‌های هرز میزان عملیات‌های آتش‌نشانی برای مهار حریق در مناطق پوشیده به علف‌های هرز نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته چندین نوبت زنگ اعلام خطر سازمان آتش‌نشانی پیرامون آتش‌سوزی علف‌های خشک در نقاط مختلف شهر به صدا درآمد.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد از سه مورد آتش‌سوزی علف‌های هرز در تپه شهدا، دو مورد در خیابان امیرکبیر (کوچه گل مینا)، یک مورد در شهرک اندیشه جنب پمپ‌بنزین، یک مورد روبروی بیمارستان بیماری‌های خاص واقع در شهرک اندیشه، یک مورد در مسیر پل پیامبر اعظم (ص) و یک مورد در بلوار شهید دستجردی خبر داد و افزود: با حضور به‌موقع آتش‌نشانان در مکان‌های فوق، آتش‌سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

موسیوند با بیان اینکه علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها توسط کارشناس آتش‌نشانی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: در فصل گرما، شمار عملیات‌های مهار حریق در مناطق دارای علف‌های هرز به حدی افزوده می‌شود که می‌توان ادعا کرد بیشترین مأموریت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از بروز آتش، هرس کردن علف‌های هرز در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و یا نزدیک باغ است که انتظار می‌رود مالکان و دارندگان باغ و بوستان به این امر توجه کنند.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد بیان کرد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع تنها با پرت کردن سهوی یک فیلتر سیگار روشن یا یک کبریت نه تنها علف‌های هرز بلکه دیگر نقاط دچار حریق می‌شوند.

موسیوند ادامه داد: زمین‌های برخی از نهادها نیز مملو از علف‌های هرز شده است که به‌صورت اتفاقی یا عمدی آتش‌به‌جان آن‌ها می‌افتد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عملیات اطفای حریق یک دستگاه خودروی سواری پژو (به علت نقص فنی) در محور کمربندی و نجات یک قلاده سگ در خیابان سید مصطفی که در گودال افتاده بود را از دیگر فعالیت‌های سازمان در شبانه‌روز گذشته برشمرد.

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close