اخبار ایران

تاجرهای هندی ناقل کرونا چه زمانی در قم شناسایی شدند؟

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح فعالیت های مرتبط به قرنطینه موارد مرتبط به ویروس کرونای هندی در استان پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آنها انجام شد.که تست کرونای سه نفر مثبت شده و جهت بررسی نوع جهش یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال گردید.

وی افزود: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت که در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند، مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

قدیر یادآورشد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط های آنها هم در حال بررسی است.

وی گفت: در این مدت کاملا در هتل قرنطینه بوده و امروز عصر جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش یافته آنها مشخص شده و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام گردید و سپس استان در جریان قرار گرفت.

وی در پایان اظهارکرد:همشهریان بدانند که رهگیری ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را رعایت و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را فراموش نکنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close