اخبار بروجرد

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای احیاء بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای احیا بافت‌های تاریخی و سنتی شهرستان خبر داد.

فاطمه مقصودی در جریان بازدید مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بناهای تاریخی بروجرد با اشاره به ثبت ۲۴ خانه تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: خانه‌های تاریخی بروجرد به‌عنوان یک ظرفیت مغفول می‌تواند پس از احیا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مطرح شود.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: تعدادی از خانه‌های تاریخی بروجرد نیز در دست تعمیر بوده که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان در زمینه احیا و توسعه گردشگری از آن‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس همچنین در خصوص بافت تاریخی مساجد، بازار سنتی و خیابان‌های منتهی به این بافت، خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر دسترسی و احیای این مهم نیز در دست اقدام است که با پیگیری مستمر و هماهنگی بین‌بخشی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

مقصودی اضافه کرد: در این بازدید و نشست مشترک با شهرداری بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال را در راستای احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد پرداخت کند.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد وزارت یاد شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بابت آزادسازی حریم و مسیر دسترسی به خانه آیت‌الله بروجردی پرداخت کند و مابقی کار توسط شهرداری بروجرد پیگیری و تکمیل شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: در راستای توسعه و بهسازی بافت سنتی بروجرد، مقرر شد به‌زودی عملیات سنگ‌فرش خیابان جعفری توسط شهرداری بروجرد آغاز شود.

مقصودی اظهار کرد: این تصمیم در نشست مشترک با معاون وزیر میراث فرهنگی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و فرماندار و شهردار بروجرد گرفته شد که طی آن بر بهسازی حریم و بافت سنتی این شهر تأکید شد.

گفتنی است، عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در این سفر یک‌روزه از بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد نظیر مساجد تاریخی، بازار سنتی، خانه‌های تاریخی، خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی و … بازدید کرد و بر احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی بروجرد تأکید کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close