اخبار ایرانویژه ها

وزیر بهداشت: قرنطینه هوشمند دیگر ارزشی ندارد باید محدودیت کامل ایجاد شود

روزهای بروجرد- وزیر بهداشت با اشاره به موج ششم کرونا با سویه امیکرون گفت: مرتب پیشنهادها را با توجه به شرایط گرفتاری به ستاد ملی کرونا می دهیم ولی یک بخشی مصوب می شود و یک بخشی مصوب نمی شود.

بهرام عین اللهی در گفتگو با جماران افزود: وقتی وضعیت به پیک برسد قرنطینه هوشمند دیگر ارزشی ندارد و باید محدودیت کامل ایجاد شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: مرتب پیشنهادها را با توجه به شرایط گرفتاری به ستاد ملی کرونا می دهیم ولی یک بخشی مصوب می شود و یک بخشی مصوب نمی شود.

وی افزود: در زمینه قرنطینه هم ما پیشنهاد می دهیم و ستاد کرونا با توجه به شرایط کشور باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

در همین حال عضو ستاد کرونای جهاد دانشگاهی نیز تأکید کرد: اطلاعات میدانی مستخرج از نتایج تست‌های مراجعان به مرکز تشخیص مولکولی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی نه تنها مؤید شروع پیک ششم‌ در تهران، بلکه حکایت از احتمال بروز و شیوع بسیار سریع، گسترده و وسیع ویروس کرونا با شدتی بیش از پیک پنجم را در سطح جامعه دارد که می‌تواند منجر به ایجاد بحرانی جدی در سطح جامعه گردد.

 دکتر رامین صرامی فروشانی، عضو ستاد کرونای جهاد دانشگاهی و متخصص ویروس‌شناسی در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: اگر چه داده‌های تجربی و مشاهدات، بر عوارض بالینی کمتر سویه‌های فعلی این ویروس دلالت دارند، ولی کم توجهی به آن می‌تواند موجب مخاطرات جدی هم برای سلامت شهروندان و هم سازمان اداری و اجرایی کشور گردد. 

سازنده اولین کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ تأکید کرد: به عنوان یک‌نظر شخصی اعتقاد دارم مهم‌تر از تعیین درصد فراوانی سویه‌هایی خاص چون اُمیکرون در کشور و صرف هزینه گزاف در این باب بهتر است توجه متولیان نظام سلامت به غربالگری هوشمند و کنترل ناقلین معطوف گردد.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و “عضو اتاق فکر ویروس‌شناسی سازمان نظام پزشکی”، با توجه به سرایت بسیار بالای ویروس‌های کرونای درحال گردش در جامعه، بر بازنگری مسئولین در سیاست بازگشایی مدارس و اماکن عمومی و همچنین توجه مردم در اجرای بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close