اخبار بروجردویژه ها

مراکز درمانی بروجرد با کمبود پرستار مواجه است

روزهای بروجرد– مسوول پرستاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: هم اکنون ۷۵۰ پرستار در بیمارستان‌های دانشگاهی و تامین اجتماعی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که این تعداد با توجه به تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی کافی نیست.

ز

صغری پناهی در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به اینکه بیمارستان های شهرستان بروجرد به بیمارانی از سایر شهرها از جمله ازنا، دورود و الیگودرز خدمت رسانی می کنند تعداد پرستاران باید از میزان فعلی حداقل به یک هزار نفر برسد تا از فشار کاری بر آنها کاسته شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۸۰ تخت در بیمارستان آیت الله بروجردی، ۱۷۵ تخت در بیمارستان چمران و ۱۱۴ تخت در بیمارستان امام خمینی بروجرد فعال است، بیان کرد: بنا بر استاندارهای لازم باید به ازای هر تخت ۱.۱ پرستار باید وجود داشته باشد که این میزان در بروجرد حدود هشت دهم است و در مقایسه با استاندارد کشوری رقم کمتری را نشان می دهد.

مسوول پرستاری شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به ظرفیت دانشکده پرستاری در شهرستان گفت: بیشتر دانشجویان این دانشکده غیر بومی هستند در صورتیکه اگر بومی بودند این امکان وجود داشت تا بخشی از کمبود پرستار در بروجرد را جبران کنند.

پناهی افزود: فارغ التحصیلان این دانشکده به نسبت نیاز ما کمتر است و اخیرا توسط مسوولان افزایش رشته در این دانشکده صورت گرفته است بطوریکه رشته های اتاق عمل و هوشبری امسال افزوده شده و رشته فوریت های پزشکی نیز از سال آینده افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: در دوران کرونا اولین شهید سلامت لرستان ، زهرا شیرویه در بروجرد بود و تقریبا بالای ۹۰ درصد پرستاران نیز به کرونا مبتلا شدند.

مسوول پرستاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد با تاکید بر سختی کار پرستاران گفت: اغلب همراهان بیمار رفتار مناسبی با پرستاران دارند اما در مواردی نیز مشاهده می شود که خانواده بیمار به علت نگرانی یا اضطراب ، رفتارهای تندی با پرستاران دارند ولی در هر حال پرستاران در نهایت خوش خلقی با بیماران به وظایف خود عمل می کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close