اخبار بروجردویژه ها

بروجرد ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد

روزهای بروجرد- رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: شهرستان دارای ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی است.

عکس: عزیز بابازاده

احمد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروجرد دارای ۱۲ محله سکونتگاهی که جز محله‌های هدف بازآفرینی بوده و دارای یک محله بافت تاریخی است.

وی با بیان اینکه محله بافت تاریخی دارای ۲۷۰ هکتار است، افزود: ۱۲ محله هدف شهرستان دارای ۲۶۴ هکتار است، افزود: از سال ۹۵ اقدامات خوبی برای این محله‌ها انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد خاطرنشان کرد: برای احیای بافت‌های فرسوده در بروجرد که بیشتر در مرکز شهر واقع شده که سه طرح تعریف شده است و یک طرح پایان یافته و یک طرح دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

پارسا تصریح کرد: بافت فرسوده شهر بروجرد با بافت تاریخی تداخل دارد به عبارتی در این شهر بافت فرسوده و بافت تاریخی روی‌هم قرار دارند که میراث فرهنگی در این حوزه متولی اصلی است و راه و شهرسازی نیز در طرح‌های بازآفرینی شهری در این بخش مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: بافت‌های فرسوده بروجرد بیشتر در مرکز شهر و در خیابان‌های صفا، ‌ بحرالعلوم، آزادی، جعفری، شریعتی، شهدا و حافظ واقع شده‌اند.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد بیان کرد: رفع خطر در سراهای حافظی و قیصری انجام شده و در این سراها عملیات بهسازی صورت گرفته است.

پارسا ادامه داد: در محله دره غریب سرای محله با ۹۰۰ متر زیربنا احداث شده که تحویل شهرداری شده و شهرداری آن را در اختیار سپاه قرار داده تا درمانگاه محله‌ای برای اهالی راه‌اندازی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close