اخبار بروجردویژه ها

وعده رستگاری پل شهدای دانش‌آموز بروجرد در دهه فجر امسال داده شد

روزهای بروجرد- عملیات اجرایی پروژه پل «شهدای دانش آموز» بروجرد که در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شده، با انتخاب پیمانکار جدید مجددا آغاز شده و وعده‌های مسئولان حاکی از افتتاح این پل در دهه فجر سال‌جاری است.

به گزارش مهر عملیات اجرایی پل شهدای دانش آموز معروف به پل رودکی بروجرد در سال ۹۲ آغاز شد و قرار بر این شد پروژه ۲۴ ماهه تکمیل شود که به دلایل مختلف از جمله تغییر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد این مهم به تعویق افتاد. این وقفه تا سال ۹۴ ادامه داشت تا اینکه با ورود استانداری لرستان و خلع ید شهرداری بروجرد، در اواخر سال ۹۵ خود متولی ساخت پل شد.

علی رغم تلاش استانداری لرستان، اعتبارات لازم جهت ادامه ساخت پل شهدای دانش آموز بروجرد تخصیص و جذب نشد تا اینکه پیمانکار جدیدی برای این پروژه در نظر گرفته شد.

انتخاب پیمانکار جدید برای تکمیل پروژه پل شهدای دانش آموز بروجرد

شهاب ممدوحی رئیس سازمان عمران شهرداری بروجرد در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: با رایزنی شهردار فعلی پنلاول پل شهدای دانش آموز بروجرد در حال اجرا است و هر چه سریع‌تر پنل دوم نیز ریخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بروجرد تنها بهره بردار پروژه است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه در سال ۹۲، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت که تخصیص نیافت و تا به امروز ساخت آن تأخیر افتاده است.

رئیس سازمان عمران شهرداری بروجرد افزود: خوشبختانه این پروژه امروز در حال جان گرفتن است و شهرداری بروجرد پا به پای شرکت پیمانکار آن کار می‌کند تا جایی که این پروژه به نتیجه لازم برسد.

پروژه پل شهدای دانش آموز بروجرد پس از مدتی بلاتکلیفی در حال عملیاتی شدن است

فریبرز محسنی عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این رابطه گفت: پروژه پل شهدای دانش آموز بروجرد پس از مدتی بلاتکلیفی در حال عملیاتی شدن است که این پل در قراردادهای منعقد شده به اسم پل رودکی آمده اما به علت حمله موشکی به مدرسه نزدیک پل در سال ۶۵ و مصوبه شورای شهر به عنوان پل شهدای دانش آموز نامگذاری شده است.

وی افزود: پیمانکار خوبی برای ادامه پروژه انتخاب شده است و در راستای عملیات اجرایی پل شهدای بروجرد باید بتوانیم مشکلات و کم و کاست‌ها را با کمک شهرداری بروجرد برداریم تا هرچه زودتر شاهد خروج این پروژه از بلاتکلیفی باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد تاکید کرد: هدف از اجرای پل شهدای دانش آموز بروجرد تسهیل در تردد و رفت و آمد بوده است.

پیش بینی بهره برداری از پروژه در دهه فجر امسال

پاپی معاون عمرانی شهرداری بروجرد نیز در این رابطه افزود: شرکت پیمانکار پروژه هر درخواستی داشته اجرا شده و در حال حاضر نیز قصد دارند چهار راه زیر پل را مدتی مسدود کنند که این مرحله دو هفته قبل باید اعلام شود تا در شورای ترافیک مطرح و به مردم بروجرد اطلاع رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: مدت قرارداد ساخت و تکمیل پل ۸ ماه است که با پیشرفت کار انتظار می‌رود زودتر از زمان بندی به تمام برسد.

معاون عمرانی شهرداری بروجرد ادامه داد: امید است این پروژه در دهه فجر به بهره برداری برسد و انتظار داریم تمهیدات لازم جهت سهولت عملیات تکمیل پل اندیشیده شود.

نیاز به اعتبار ۱۴ میلیاردی برای تکمیل پروژه

امین گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد نیز در این رابطه گفت: پل شهدای دانش آموز بروجرد یکی از مطالبات مهم مردم بوده که سال‌ها بلاتکلیف مانده است.

وی تصریح کرد: طبق زمان بندی تکمیل پل عملیات ساخت در حال انجام است و اگر مشکلی پیش نیاید از زمان بندی هم زودتر ساخته خواهد شد.

گودرزی تاکید کرد: اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد و مشکلی پیش نیاید این پروژه امسال به نتیجه می‌رسد.

به گفته وی، برای تکمیل این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که استاندار لرستان هم قول داده این اعتبار محقق شود تا دهه فجر امسال پروژه به بهره برداری برسد.

قول استاندار لرستان برای تأمین اعتبار پروژه

سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته بروجرد گفته است: پل شهدای دانش آموز بروجرد از مطالبات مردم است که در سال گذشته بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی آن شروع شده است.

به گفته وی، با تخصیص اعتبارات لازم که بدور از انتظار هم نیست این پروژه تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

بهر حال انتظار می‌رود، پل شهدای دانش آموز بروجرد با حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی به منظور جذب اعتبارات لازم، آنگونه که شایسته است به عنوان یک پل مستحکم و زیبا با کمترین زمان و بهترین کیفیت هر چه سریع‌تر تکمیل و در موعد مقرر اعلام شده به بهره برداری برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close