اخبار بروجرد

۲ کتاب در بروجرد رونمایی شد

روزهای بروجرد- در آیینی با حضور جمعی از هنرمندان بروجرد ۲ کتاب ابرها با ترجمه فاطمه جامعی و شطرنج اثر آلینا لاکروا توسط انتشارات اردوی سوره در بروجرد رونمایی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در آیین رونمایی از این ۲ اثر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب « ابرها» با ترجمه فاطمه جامعی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

وی اظهار داشت: کتاب ابرها اثر (آلینا لاکروا) یک کتاب سطح سه سوادآموزی است که برای دانش‌آموزان کلاس اول طراحی شده و آنها را با انواع ابرها و شیوه تشکیل آنها آشنا می‌کند.

وی بیان کرد: کتاب فوق توسط انتشارات اردوی سوره به مدیریت خانم زهره چگنی، از انتشارات فعال شهرستان بروجرد منتشر گردید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد اضافه کرد: رونمایی از کتاب شطرنج در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد صورت گرفت.

ارجمندی اضافه کرد: این کتاب داستان ساخته شدن شطرنج به زبان شعر است، بازی شطرنج از ۱ تا ۶۴ تعداد ابیاتی است که خانه‌های شطرنج را تشکیل می‌دهد که این خود به نوعی در تطابق تعداد ابیات با خانه‌های شطرنج زیبایی و هنر را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: منبع داستان پیدایش شطرنج، شاهنامه فردوسی است که نویسنده به تشویق دکتر ندیم استاد تاریخ و ادبیات فارسی به نظم آورده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد یادآور شد: کتاب فوق توسط انتشارات اردوی سوره به مدیریت خانم زهره چگنی، از انتشارات فعال شهرستان بروجرد منتشر گردیده است. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close