اخبار بروجردلرستان

فوت ۱۱ لرستانی در هر شبانه‌روز؛ روند افزایشی ابتلا به کرونا/هر روز به تعداد بستری‌ها اضافه می‌شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در این استان، گفت: هر روز تعداد بستری‌ها و افرادی که به بخش «آی سی یو» منتقل می‌شوند، افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در جلسه بررسی پیشنهاد داروی مؤثر بر پیشگیری و درمان کرونا از روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: با توجه به آمارها در شبانه روز حدود ۱۱ نفر مرگ ناشی از کرونا گزارش می‌شود که در این رابطه استان وضعیت مطلوبی ندارد.

وی، با تشریح شرایط کنونی استان، اظهار داشت: همان طور که قبلاً اعلام شد، چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند که تا روز چهارشنبه، خرم‌آباد نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه کسب و کارهای سطوح ۳ و ۴ در خرم‌آباد باید تعطیل شود، افزود: هر روز تعداد بستری‌ها و افرادی که به بخش آی سی یو منتقل می‌شوند، افزایش می‌یابد و شرایط به شکل مناسبی پیش نمی‌رود.

خادمی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: بانیان و صاحبان مراسم عروسی یا ختم از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کرده و مردم نیز در پاساژها، پارک‌ها و سایر مراکز پرجمعیت به دلیل افزایش خطر ابتلاء به کرونا پرهیز کنند.

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای کاهش ظرفیت نیروی کار و تعطیلی ادارات، گفت: در جلسه آتی ستاد مدیریت کرونا، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم مناسب در رابطه با کاهش فشار بیماری اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار لرستان، ضمن اشاره به مطرح شدن موضوع بهره گیری از امکانات استان برای کمک به درمان بیماران کرونایی، افزود: متخصصان و صاحبنظران، پیشنهادات خود را در خصوص ساخت و تولید داروهای کمکی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند تا پس از بررسی علمی دقیق و تأیید نهایی از آنها برای کمک به بیماران استفاده شود.

خادمی، خواستار همکاری عوامل و متخصصان این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه انجام مطالعات و پژوهش‌ها برای کمک به بیماران کرونایی شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close