اخبار جهان

پایان نشست وین؛ توافق بر سر ادامه رایزنی‌ها

روزهای بروجرد- دور اول جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در گراند هتل شهر وین در حال برگزاری است، با توافق جهت ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی پایان یافت.

براساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

به گزارش فرارو سید عباس عراقچی‌، رییس هیات کشورمان در نشست کمیسیون تاکید کرد رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام می باشد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام برگردد.

روسیه: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (در خصوص رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند که اقدامات ملموسی که تهران و واشنگتن باید برای احیای کامل اجرای برجام انجام دهند را شناسایی کنند. گروه‌ها به سرعت مشغول به کار شدند.

او در توییت دیگری افزود: احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. [این مهم] زمان خواهد برد. تا کی؟ کسی نمی‌داند. مهم‌ترین چیز پس از نشست امروز کمیسیون مشترک این است که کار عملی برای رسیدن به این هدف آغاز شده است.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته شد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی کردند.

آمریکا به صورت غیر مستقیم در این نشست حضور داشت.

عراقچی: مذاکرات برجامی وین سازنده بود

سید عباس عراقچی در گفتگو با پرس تی‌وی، در خصوص مذاکرات پیرامون برجام در وین اظهار داشت: «دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.»

وی افزود: «گفتگو‌های کارشناسی در وین در خصوص رفع تحریم‌ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.»

عراقچی خاطرنشان کرد: «هرگونه توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close