اخبار بروجرد

محدودیت‌های کرونایی در بروجرد؛ نظارت‌ها تشدید می‌شود

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در بروجرد محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

احمد گودرزیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و بالا رفتن آمار بستری‌ها و مرگ و میرها بر اثر بیماری منحوس کرونا جلسات و نشست‌های متعددی با مسئولان ذی‌ربط برگزار شد تا بتوانیم با اتخاذ راهکارها و مصوبات ستاد کرونا این جهش و پیک چهارم را کنترل کنیم.

وی افزود: به دلیل تبدیل وضعیت نارنجی به قرمز در شهرستان قبل ورود به سال جدید کلیه ورودی‌های شهر بسته شد و این شرایط همچنان ادامه دارد. هدف ستاد مقابله با کرونا این است که محدودیت‌ها تا زمانی که به روال عادی برمی‌گردیم ادامه داشته باشد.

فرماندار شهرستان بروجرد عنوان کرد: از مشکلات مهم ستاد مقابله با کرونا  برای اجرای مصوبات نارضایتی اصناف و کسبه در شهرستان بروجرد است ولی باید بپذیریم که برای رهایی از این بیماری و رسیدن به وضعیت عادی چاره‌ای جز اعمال مصوبات ستاد نیست و باید اصناف با ما همکاری کنند تا بیماری هرچه زودتر از بین برود.

بیشتر بخوانید

  • استان ایلام قرنطینه شد/ اعمال محدودیت شدید ورود و خروج از امروز
  • بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی در ۳۶ شهر استان تهران؛ محدودیت‌های مقابله با کرونا تشدید می‌شود
  • کرونا در اروپا| از طرح ۲ بار تست‌گیری در هفته از انگلیسی‌‌ها تا اعمال محدودیت برای واکسیناسیون با آسترازنکا

وی بیان کرد: براساس روال گذشته گروه‌های ۲،۳ و ۴ همچنان تعطیل‌اند و چنانچه اشخاصی این مصوبات را نادیده گرفته و اقدام به بازگشایی مغازه و محل کسب خود کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

گودرزیان تاکید کرد: تلاش ما این است که مشاغل غیر ضروری تعطیل شده و تنها کسانی می‌توانند به کسب و کار خود ادامه دهند که مایحتاج ضروری مردم را برآورده می‌کنند که در واقع گروه‌های یک محسوب می‌شوند.اگر مردم و شهروندان همکاری کنند از ازدحام جمعیت و رفت و آمد در سطح شهر کاسته شده و می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.

وی با اشاره به بحث نظارت کسبه از سوی اداره صمت و فرمانداری بیان کرد: برای ایجاد نظم و کنترل کسب و کارها و اصناف در شهرستان تعداد ۱۰ تا ۱۴ گروه به صورت نامحسوس از سوی اداره صمت و فرمانداری صبح و عصر مشغول  به فعالیت هستند و اگر با موردی مواجه شدند با در دست داشتن دستور قضایی مکان مورد نظر بسته و پلمب می‌شود.

فرماندار شهرستان بروجرد اظهار داشت: با توجه به اینکه  هم اکنون شرایط مناسبی نداریم این نظارت‌ها تشدید می‌شود. تاکید ما این است که علاوه بر ادارات ذی‌ربط، مردم نیز با فرمانداری همکاری کنند و حتی الامکان از منزل خارج نشوند و دستورالعمل‌های  بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این موج را پشت سر بگذاریم تا  شاهد بستری شدن و از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی افزود: مردم پا به پای مسئولان حرکت کنند و مصوبات ستاد کرونا را نادیده نگرفته و برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان آنها را رعایت کنند.مشکل اقتصادی را می‌توان جبران کرد ولی اگر عزیزمان گرفتار این بیماری شود جبران کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close