اخبار بروجرد

ماسک، سدی محکم در برابر کرونا

روزهای بروجرد- در روزهایی که بروجرد بحرانی‌ترین لحظه‌ها را از نظر انتشار فراگیر کرونا سپری می‌کند برخی شهروندان با استفاده نکردن از ماسک و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

به گزارش ایرنا، این روزها شهر و بسیاری از روستاهای بروجرد میزبان کرونا هستند و این ویروس در سایه عادی انگاری و سهل انگاری مردم به داخل هر خانه رسیده و با خوشه ای عمل کردن بسیاری از اعضای خانواده‌ها را مبتلا کرده است.

سیر مراجعه کنندگان برای انجام تست کرونا در چهار مرکز ۱۶ ساعته بروجرد و نیز افزایش حضور مردم برای انجام اسکن ریه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان دهنده خطر هرچه بیشتر ویروس کرونا نسبت به گذشته است که می طلبد بیشتر از قبل پروتکل‌ها را رعایت کنیم. 

برپایی آیین های قبل و بعد از عید نوروز حضور در صف‌های طولانی مرغ و روغن، برپایی مهمانی‌های خانوادگی، سیزده بدر و حضور مسافران همه و همه دست به دست هم دادند تا امروز بروجرد در تب بالای کرونا بسوزد.

در میان همه شرایط سخت این روزهای کرونایی دیدن افراد بدون ماسک در سطح معابر و خیابان‌های بروجرد درد بزرگی است که نه با تشدید محدودیت‌ها، زوج و فرد کردن خودروها و نه با تعطیلی بازار و ادارات درست می شود.

جای تعجب است که مردمی که بیش از یکسال است شب و روز با کرونا درگیر هستند و مدام هشدارهای لازم برای رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک داده می شود چگونه است در حالی که شهر بروجرد به حالت نیمه تعطیل درامده و اعمال محدودیت‌ها تشدید شده باز هم بسیاری از افراد بدون ماسک در معابر عمومی، تاکسی و اتوبوس شهری و اماکن عمومی حاضر می شوند.

این نوع برخورد برخی افراد در عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی ناشی از فقر فرهنگی افرادی است که نمی خواهند باور کنند که انتشار ویروس جهش یافته کرونا هیج ارتباطی به غرور، ورزشکار بودن و نبودن یا اعتماد و بی اعتمادی به رسانه ها و مسوولان ندارد و امروز زمانی است که باید نه تنها از ماسک استفاده نمود بلکه باید با استفاده از ۲ ماسک از خطر ابتلا به این ویروس درامان بود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: کاهش آمار مبتلایان به کرونا و خروج از وضعیت قرمز در این شهرستان نیازمند عزم جدی مردم و همراهی با مسوولان و دستگاه‌های اجرایی است.

احمد گودرزیان  افزود: شرایط کرونایی بروجرد بحرانی و خطرناک است و برغم اعمال محدودیت‌های جدید متاسفانه شاهد بی تفاوتی برخی افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روزهای سخت هستیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته است، اضافه کرد: انتظار می رود که مردم علی رغم همه مشکلات در کنار هم و با مشارکت و هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط در بروجرد نسبت به رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا شهرستان اهتمام بورزند تا هر چه سریعتر از این وضعیت و بحران پیش آمده عبور کنیم و به زندگی عادی برگردیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در این خصوص گفت: برغم تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان وضعیت کرونایی شهرستان بحرانی شده که خارج شدن از آن تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی و استفاده از ۲ماسک توسط مردم محقق می‌شود.

دکتر شهرام ممدوحی افزود: عادی انگاری‌ کرونا از سوی مردم در اسفندماه و عید نوروز و از سر گرفتن دید و بازدیدهای نوروزی موجب شد تا ویروس جهش یافته کرونا جمعیت بیشتری از مردم را مبتلا کند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اضافه کرد: جهش کرونا و ابتلا به این ویروس به صورت خوشه ای بوده و همه افراد یک خانواده را مبتلا می‌کند و اکنون بیشتر آمار بستری‌ها خانوادگی است.

دکتر ممدوحی ادامه داد: در شرایط بحرانی فعلی مردم با رعایت قرنطینه خانگی، استفاده از ماسک در راستای حفظ جان خود و فرزندانشان و سلامت کادر درمان تلاش کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close