اخبار لرستان

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۷۱هزار و ۷۰۸نفر رسید

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان تاکنون به ۷۱ هزار و ۷۰۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، مریم کوشکی به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۳۶۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: ۲۴۶هزار و ۱۸نفر کل نمونه های ارسالی تست کرونا در لرستان بوده از این تعداد ۲۴۴هزار و ۵۱۷ جواب داده شده که از این تعداد ۷۱هزار و ۷۰۸نفر مثبت و ۱۷۲هزار و ۸۰۹نفر منفی بوده اند.

به گفته وی همچنین ۱۷۰نفر که یا کرونای آنان تایید شده یا مشکوک بوده در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی هم وارد لرستان شده، اضافه کرد: مردم استان با دوری از تجمعات و دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد،  الیگودرز، کوهدشت، چگنی، رومشکان، ازنا، دلفان و سلسله در وضعیت آبی و زرد و شهرستان های  دورود، پلدختر و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close