اخبار بروجرد

جولان کرونا در سایه عادی انگاری

روزهای بروجرد- عادی انگاری بیش از حد شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که ستاد مبارزه با کرونا نسبت به خطر موج چهارم شیوع ویروس هشدار می‌داد موجب شد اسفند گذشته مردم زندگی عادی را همچون سال‌های بدون کرونا از سر بگیرند و فرصت دوباره‌ای برای جولان آن ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، شلوغی بازار شب عید در بروجرد و بی توجهی مردم به وجود ویروس کرونا به ویژه خطر ویروس کرونای انگلیسی موجب شد وضعیت زرد کرونا در بروجرد به وضعیت نارنجی نزدیک به قرمز تغییر کند.

بی توجهی روستاییان به پروتکل های بهداشتی و تردد مکرر آنها موجب شد کرونا بساطش را در روستاها بیشتر پهن کند تا جایی که برخی روستاها از جمله روستای خایان بروجرد قرنطینه شدند.

حضور مسافرانی از خوزستان که سالها قبل برای تنوع آب و هوایی در بروجرد مسکن خریداری کرده اند نیز موجب شد تا سرعت گردش و انتقال کرونا بیشتر از قبل شود.

بازار، مراکز خرید و عادی انگاری شرایط موجب شد مردم علاوه بر حضور مستمر در بازار از صف روغن به صف مرغ و در روزهای پایانی اسفندماه به صف خرید آجیل و شکلات بروند.

اگر چه بیش از ۷۰درصد مردم از ماسک استفاده می کردند اما ۳۰ درصد مابقی که اغلب جوانان بودند باوجود تهدید کرونای انگلیسی برای سلامت شهروندان، با ماسک بیـگانه بودند.

شاید یکی از دلایل تعییر وضعیت کرونا در بروجرد این است که قبل از اینکه شرایط بحرانی شود پیشگیری نمی کنیم، رها کردن بازار به حال خود و لغو بسیاری از محدودیت ها، باز شدن رستوران ها، کافی شاپ ها و اماکن ورزشی همه نشان می داد موج چهارم کرونا گلوی بروجرد را دوباره خواهد گرفت.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت:خطر موج چهارم کرونا با توجه به عادی انگاری مردم بسیار جدی و تعداد بستری شدگان این ویروس در حال افزایش است.

شهران ممدوحی با بیان اینکه روستای خایان بخش مرکزی بروجرد به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا قرنطینه شد افزود: ویروس کرونا در برخی دیگر از روستاها شیوع پیدا کرده است که باید با همکاری دهیاران از برپایی مراسم ختم و عروسی در این مناطق جلوگیری شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد:  همه محدودیت های کرونایی باید به صورت جدی و قاطع در شهرستان اجرا شود تا بتوانیم موج چهارم کرونا را کنترل کنیم.

ممدوحی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) بستری هستند که تعداد ۱۱ نفر از آنها خوزستانی است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد نیز گفت: تمام ورودی های این شهر مسدود شده است و تمامی خودروهای با پلاک غیر بومی تا امروز سه شنبه سوم فروردین ماه باید از شهرستان خارج شوند.

مسعود فلاح  اظهار داشت: هم اکنون تمامی ورودی های شهرستان بروجرد مسدود شده است و اجازه ورود به خودروهای با پلاک غیر بومی داده نمی شود که این محدودیت ها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی بیان کرد:  از ساعت هشت امروز سه شنبه تمامی خودروهای پلاک غیر بومی که در سطح شهر تردد کنند طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ۵۰۰ هزار تومان در هر روز جریمه می شوند.

فلاح با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهرهای با وضعیت نارنجی در بروجرد نیز لازم الاجرا است ادامه داد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم وضعیت شهرستان به حالت عادی برگردد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۶۴ نفر به این ویروس مبتلا شده که ۳۰۸ نفر از این تعداد فوت کرده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close