اخبار بروجردلرستان

ثبت بیش از دو میلیون تردد در محورهای لرستان

روزهای بروجرد- در هفت روز اول تعطیلات نوروزی، تردد دو میلیون و ۷۳هزار و ۶۷۷ وسیله نقلیه در محورهای لرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ با ۷۴درصد افزایش همراه است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا چهارم فروردین ۱۴۰۰، تردد دو میلیون و ۷۳هزار و ۶۷۷ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون و ۱۹۴هزار و ۸۲ تردد از افزایشی برابر ۷۴درصد برخوردار است.
وی افزود: بیشترین تردد در این مدت متعلق به محور سه راهی چالانچولان(بروجرد)_ خرم آباد با ۸۶هزار و ۹۷۷ وسیله نقلیه بوده است و پس از آن، محورهای دورود_ سه راهی چالانچولان، سه راهی چالانچولان_دورود و خرم آباد _ سه راهی الشتر به ترتیب دارای بیشترین تردد بوده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به میزان تردد روز چهارم فروردین گفت: چهارم فروردین امسال ۲۶۸هزار و ۲۶۴ وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد نموده، این در حالی است که آمار تردد این روز در سال ۹۹ حدود ۱۴۴هزار و ۵۱۶ بوده است.
وی سهم وسایل نقلیه سنگین از تردد چهارم فروردین امسال را ۱۱.۷درصد عنوان کرد و افزود: از مجموع تردد چهارم فروردین امسال ۳۳هزار و ۱۹۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور پلدختر_ اندیمشک با ۴۸درصد ثبت شده است.
شرفی با بیان اینکه متوسط سرعت در محورهای لرستان در این روز ۷۶.۵ کیلومتر بر ساعت و ساعت اوج تردد ۱۷ تا ۱۸ بوده است، خاطرنشان کرد: محور خرم آباد _ پلدختر(شوراب) با ۹۸.۵ کیلومتر بر ساعت بیشترین و محور ازنا_شازند با ۳۶.۵ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده اند.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close