اخبار لرستانویژه ها

استاندار: لرستان در حوزه آب متحمل ظلم شده است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: در حوزه تخصیص آب به لرستان ظلم شده است در حالیکه دارای منابع آبی غنی در این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی در جلسه شورای اداری با حضور رییس قوه قضاییه در لرستان بیان کرد:در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس لرستان بعنوان استان پشتیبان و همانند استان خط مقدم در معرض تهاجمات دشمن قرار گرفت.

وی اظهار داشت:لرستان ۸۶۰ خانم جانباز و شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است و این بیانگر این است که لرستان در معرض بمباران همانند استان های مرزی بوده است و در این دوران هم فرصت سرمایه گذاری را از دست داده و هم امکانات موجود را از دست داده است.

خادمی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس لرستان در میان استان های صدمه دیده از جنگ دیده نشد و از اعتبارات بازسازی بهره ای نگرفت و لرستان دچار عقب ماندگی تاریخی شود و زمانیکه دولت ها در حال سرمایه گذاری بودند لرستان فرصت ها را از دست داد.

وی عنوان کرد: به دلیل نبود زیرساخت سرمایه گذاری چندانی نیز در استان انجام نشد و اکنون راه برون رفت لرستان از مشکلات موجود ایجاد نگاه ویزه و برقراری تبعیض مثبت است و لرستان نیازمند امتیازات مثبت برای رفع عقب ماندگی ها است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه مردم استان توان چندانی در سرمایه گذاری ندارند و سرمایه گذاری بیرونی به دلیل ضعف زیرساخت ها تمایل به سرماهی گذاری ندارد باید نهادهای عمومی غیردولتی به لرستان کمک کنند و جریان صنعت و توسعه را در لرستان ایجاد کنند.

استاندار لرستان با اشاره به توجه به مزیت لرستان گفت: مزیت نسبی لرستان کشاورزی است و راه کشاورزی از مسیر آب عبور می کند و در این راستا به لرستان ظلم شده است چراکه در حوزه کرخه با ۵۱ هزار کیلومتر مربع است و لرستان ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع حدود ۳۲.۱ از این مساحت را داراست و کل تولیدات کرخه ۵.۶ میلیارد است و ۲.۵ میلیارد متر مکعب متعلق به لرستان یعنی ۴۴.۷ است.

وی افزود:۱۷.۳ درصد مساحت و ۵.۲۵ تولید آب دارد اما در تخصیص لرستان ۲۱ درصد تخصیص دارد و خوزستان ۵۰ درصد تخصیص را دارد و همین اتفاق در حوزه کارون رخ داده است و خوزستان ۶۹.۳ درصد تخصیص گرفته و لرستان ۳.۴ در صد تخصیص دارد.

خادمی اظهار داشت: ایجاد توسعه صنایع مرتبط با نفت وگاز از مطالبات لرستان است و باید خوراک به استان داده شود وتسریع در تکمیل زیرساخت های استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: اولویت های ترجیحی برای سرمایه گذاران در لرستان باید ایجاد شود تا امکان سرمایه گذاری در لرستان مهیا شود.

وی گفت: در سال های اخیر ریسک پذیری مدیران کاهش یافته است و باید در لرستان کمیته تعاملی با حضور دستگاه های نظارتی ایحاد شود و موارد تشخیصی و مصلحت عمومی انجام شود.

استاندار لرستان گفت: در اختلافات دولت با موارد شخصی به دلیل مستندات طرف مقابل رای برعلیه دولت می گیرد در حالیکه دولت نتوانسته خوب دفاع کند و باید در این موارد با دقت و رویه متفاوت تری بررسی شود که حقوق دولت ضایع نشود.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close