لرستان

راه‌آهن لرستان ثبت میراث جهانی است

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با اعتبارت قطره چکانی دولت نمی‌توان زیرساخت برای همه جاذبه‌های گردشگری استان ایجاد کرد.

عطا حسن پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه راه‌آهن لرستان ثبت میراث جهانی است و تنها اثر غیرمنقول جهانی در استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان‌هایی همچون مازندران و مرکزی که در طول محور راه‌آهن قرار دارند همه متقاضی قطار گردشگری هستند.

وی ادامه داد: در این مسیر تنها دو استان تراز بالایی دارند که در ایتدا و انتهای مسیر قرار دارند و آنهم لرستان و مازندران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: استاندار لرستان با استاندار مازندران صحبت کردند که تقویمی برای این قطار گردشگری تعریف شود که این دو استان از آن استفاده کنند.

حسن‌پور افزود: احتمالا در ایام نوروز هفته‌ای دو روز بتوان از این قطار گردشگری استفاده شود.

وی بیان کرد: اقلیم لرستان بسیار متنوع و متفاوت از جاهای دیگر به گونه‌ای که از تنگ پنج تا تنگ هفت، دو سازه زمین‌شناسی وجود دارد و در طول این مسیر چندین آبشار وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: از دورود تا تله‌زنگ حد لرستان است که شامل ایستگاه‌های دورود، چم‌سنگر، بیشه، کشور، تنگ پنج و تنگ هفت و تله زنگ هستند و و دارای هشت نیم‌ایستگاه است.

حسن‌پور گفت: چنانچه قطار گردشگری در لرستان راه‌اندازی شود تحول بزرگی در بحث گردشگری استان ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اعتبارت قطره چکانی دولت نمی‌توان زیرساخت برای همه جاذبه‌های گردشگری لرستان ایجاد کرد، اظهار کرد: باید زیرساخت را برای جذب سرمایه‌گذار مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: بام لرستان یک زیرساخت صرفا گردشگری آماده برای جذب سرمایه‌گذار است و تا زمانی که بخش خصوصی ورود پیدا نکند نمی‌توان به نتیجه رسید.

حسن‌پور بیان کرد: اولویت لرستان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close