اخبار لرستان

خودسوزی اعتراضی دستفروش خرم‌آبادی

روزهای بروجرد– یک دست‌فروش خرم‌آبادی در میدان شقایق این شهر اقدام به خودسوزی کرد.

عصر چهارشنبه یک دست فروش خرم آبادی در میدان امام حسین (ع) این شهر اقدام به خودسوزی کرد. گفته می‌شود این دست فروش بعد از تذکر نیروهای سد معبر شهرداری اقدام به این کار کرده است.

علی مهرزاد صفدری رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با تأیید این خبر اظهار داشت: این فرد اقدام به خودسوزی کرده اما مجموعه ما اطلاعی از علت و چرایی این موضوع ندارد.

وی با بیان اینکه بعد از اینکه این فرد خود سوزی می‌کند، مردم اقدام به خاموش کردن وی می‌کنند گفت: مردم این فرد را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان افزود: حال عمومی این فرد خوب است.

واکنش فرماندار

تسنیم نوشت: فرماندار شهرستان خرم آباد جزئیات خودسوزی یک دستفروش در مرکز استان لرستان را اعلام کرد.

جعفر طولابی با تایید خودسوزی یکی از دستفروشان خرم آبادی اظهار داشت: روز گذشته ساعت ۶ غروب در پی برخورد نیروهای سد معبر شهرداری خرم آباد متاسفانه مرد دستفروش ۴۵ ساله خرم آبادی اقدام به خودسوزی در میدان شقایق می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه براساس قانون سد معبرخلاف است و در شهرداری‌ها واحدی به نام مقابله با سد معبر فعال هستند که براساس قانون انجام وظیفه می‌کنند که در این راستا اکیپ مقابله با سد معبر به دستفروشان میدان امام حسین (ع) شهرستان خرم‌آباد برای جمع کردن بساطشان و جلوگیری از سد معبر تذکر می‌دهند.

فرماندار خرم آباد عنوان کرد: پس از تذکر نیروهای شهرداری به دستفروشان میدان امام حسین(ع) دستفروشان اقدام به جمع کردن بساط می کنند ولی فرد مذکور به دلیل مقاومت با نیروهای شهرداری درگیرو اقدام به خودسوزی می‌کند.

وی بیان کرد: پس از خودسوزی با کمک ماموران شهرداری بلافاصله آتش خاموش می‌شود و دستفروش را به بیمارستان منتقل می‌کنند که در ناحیه دست و صورت دچار سوختگی می‌شود و هم اکنون حال عمومی این دستفروش خوب است.

طولابی گفت: از شهرداری درخواست کرده ایم با توجه به شرایط اقتصادی مردم در جمع‌آوری بساط دستفروشان با احترام برخورد کنند و سعی کنند با منطق و در حد تذکر اقدام کنند، البته دررابطه با اتفاق روز گذشته نیروهای شهرداری مدعی هستند برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: بارها در جلسات شهرداری ملزم شده در نقاط مختلف شهرمکان‌هایی برای دستفروشان در نظر بگیرد ولی به گفته شهرداری دستفروشان با توجه به بازار فروش در خیابان‌های اصلی شهر حاضر نیستند به مکان‌های تعیین شده در حاشیه شهر بروند و در مرکز شهر نیز امکان تعیین چنین مکانی وجود ندارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close