لرستان

وضعیت کرونایی لرستان از خوزستان بدتر شده است/ بیشترین تعداد مبتلایان کرونا در استان مربوط به دورود است

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در استان به دلیل توقف قطار خوزستان در دورود، امسال در این شهرستان شناسایی شده اند.

‍ به گزارش ایرنا، دکتر” محمدرضا نیکبخت” با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: وضعیت کرونایی لرستان از خوزستان بدتر شده است و در صورت ادامه این روند، احتمال افزایش تعداد فوتی های روزانه دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: در این راستا مجتمع های گردشگری، آرایشگاه های زنانه و مردانه، هتل و رستوران ها باید به طور جدی پروتکل ها را رعایت کنند و هرگونه آموزش در دانشگاه، مدارس، آموزشگاه های خصوصی و باشگاه های ورزشی ممنوع است.

وی ادامه داد: ممکن است در صورت نقض پروتکل و محدودیت های اعمال شده آمار فوتی ها به حدود ۷۰ نفر در روز برسد و به همین دلیل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان باید به صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود.

دکتر نیکبخت گفت: طبق بررسی جداول نموداری مقایسه ای درصد ابتلا، تعداد بستری و آمار فوتی های کرونا در لرستان طی ۱۵ روز گذشته روند رو به رشدی دارد.

وی با بیان اینکه میانگین روزانه نمونه گیری از ۱۴۵ نفر به یک هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است اظهار داشت : میانگین ابتلای روزانه و درصد کشندگی در مقایسه با اسفندماه افزایش یافته ولی هنوز به آمار آبان و آذرماه سال ۹۹ که موج سوم شیوع بود نرسیده ایم.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد با عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها، روند افزایشی  ابتلا و مرگ و میر ادامه یابد و نتوانیم در موج چهارم، جوابگوی بیماران در بیمارستان ها شویم . 

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: علاوه بر ضرورت فعالیت بیشتر مراکز ۱۶ ساعته،  آمادگی لازم برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان به یکهزار و ۵۰۰ تخت وجود دارد.

دکتر نیکبخت گفت: هم اکنون از لحاظ تجهیزات بیمارستانی و دستگاه های اکسیژن ساز کمبودی در استان احساس نمی شود اما با کمبود کیت آزمایشگاهی مواجه هستیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close