لرستانویژه ها

وضعیت لرستان در روزهای آینده خطرناک است/ از هر ۱۰۰ تست کرونا ۵۰ مورد مثبت است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: پیش بینی می‌شود وضعیت کرونایی لرستان طی روزهای پیش رو نامطلوب و خطرناک باشد هم اکنون نیز از هر ۱۰۰ نمونه پاسخ ۵۰ مورد مثبت است.

سید موسی خادمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به نامناسب بودن وضعیت لرستان از نظر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: درصد ابتلا به این بیماری در استان بسیار بالاست به طوری که از هر۱۰۰ نمونه تستی که انجام می‌گیرد ۵۰ نمونه مثبت اعلام می‌شود.

وی تعداد بیمارانی که روز گذشته در  مراکز درمانی استان بستری شدند را  ۲۷۴ نفر برشمرد و افزود: متاسفانه روز گذشته ۹  بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

استاندار لرستان عنوان کرد: براساس معیاری که در روزهای اخیر در کشور وجود دارد حدود ۱۰ درصد  بیماران بستری شده با شرایط سختی مواجه می‌شوند و احتمال مرگ آنها افزایش می‌یابد به همنی دلیل احتمال میرود در روزهای آینده آمار مرگ و میر افزایش پیدا کند.

 

وی به لزوم رعایت رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و عدم حضور در اجتماعات تاکید کرد و گفت: از صاحبان مشاغل ۲، ۳ و۴ که در تعطیلی صنوف همکاری کردند تقدیر می‌کنیم و از سایر صنوف غیر ضروری می‌خواهیم تا براساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی را جدی گرفته و رعایت کنند.

خادمی تصریح کرد: حرف پنهانی از مردم نداریم و باید گفت پیش بینی وضعیت استان در ایام پیش رو بسیار نامطلوب و خطرناک است بنابراین از آنها درخواست داریم با جدی گرفتن تعطیلی اصناف و بازار و عدم مراجعه حضوری و خریدهای غیر ضروری از مراجعه به  ادارات دولتی، بانک‌ها و …  همکاری لازم را داشته باشند.

 وی در رابطه با فعالیت کارمندان در ادارات استان نیز اظهارداشت: ادارات هم اکنون در وضعیت قرمز با حداکثر  یک سوم کارکنان در حال خدمت رسانی به مردم هستند و با وجود پیگیری موضوع برای تعطیلی کامل به خاطر شرایط اضطراری نمی‌توان ادارات را تعطیل کرد بنابراین با توجه  به اینکه ادارات در این ایام بطور کامل نمی‌توانند پاسخگوی ارباب رجوع باشند از مردم می‌خواهیم کارهای اداری خود را چند روزی به تعویق بیاندازند و در صورت اضطرار به صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی یا تلفنی اقدام کنند.

استاندار لرستان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف استان نیز موظف به فراهم کردن شرایط لازم برای بهره‌مندی غیرحضوری مردم هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close