اخبار بروجردویژه ها

هشدار دادستان بروجرد به ناقضان مصوبات ستاد مقابله با کرونا

روزهای بروجرد- دادستان بروجرد به شهروندانی که پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا را نقض کنند هشدار داد.

مهدی محمدی در این باره گفت: با توجه به شرایط ویژه و‌ پرخطر کرونایی شهرستان بروجرد پیگیری جدی و عمل نمودن همه ارگانها و عموم مردم در انجام تکالیف مربوطه الزامی است.

وی با تاکید به موج جدید کرونا افزود: دیگر هیچ اغماض و کوتاهی در برخورد با مظاهر بی احترامی به دستورالعمل ها و نکات بهداشتی وجود نخواهد شد.

دادستان بروجرد نکات ذیل را تا بهبود وضعیت کرونا در شهرستان بیان داشت:

  • دستور دستگیری صاحبان برگزاری مراسم های عزاداری و عروسی صادر گردیده است. و از شهروندان تقاضا داریم نسبت به اطلاع رسانی مراسمات به پلیس ۱۱۰ و دادسرای بروجرد اقدام کنند.
  • آیین های خاک سپاری باید فورا با حضور صرفا خانواده متوفی خاتمه یابد.
  • برخی تالارهای بروجرد با دور زدن قانون مخفیانه نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می نمایند، لذا دستور پلمب توسط نیروهای انتطامی صادر گردیده و در صورت فک پلمپ و برگزاری هرگونه مراسم دستور دستگیری صاحبان تالار صادر خواهد شد.
    در این خصوص با تالارهای بزرگ و مطرح که جمعیت بیشتری را پذیرا هستند و از سوی دیگر دارای نفوذ و… میباشند جدی تر و قاطعانه تر برخورد خواهد شد.
  •  دستور دعوت و اخذ تعهد کتبی از صاحبان دفاتر عقد و‌ ازدواج در پلیس پیشگیری شهرستان صادر شده است و چنانچه سردفتری اقدام ننماید ضمن پلمب دفتر ایشان ، پرونده کیفری علیه وی تشکیل خواهد شد.
  •  صنوفی که مکلف به تعطیلی هستند ، در صورت عدم رعایت ، دستور پلمب و قطع برق آنها صادر خواهد شد.
  • هیچ فروشگاه گل فروشی ، حق تزیین خودرو و… ندارد و در صورت مشاهده مالک دستگیر خواهد شد.
  • هیچ مغازه پلاسکو و ظروف یک بار مصرف حق فروش ظروف برای مراسم و… را ندارند و در صورت مشاهده مردم جهت دستگیری فرد اطلاع دهند.
  • با مدیرانی که در راستای وظایف خود در قبال مبارزه با کرونا کم کاری می نمایند. طبق دستورالعمل قوه قضاییه مبنی بر برخورد با ترک وظایف مدیران و در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد خواهد شد.

دادستان بروجرد همچنین از شهروندان خواست موارد نقض دستورالعمل ها (مخدوش کردن پلاک خودرو ، برگزاری مراسم و… ) را به عنوان یک شهروند مسوول مستند سازی کرده و به دادسرای بروجرد اطلاع دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close