اخبار بروجردویژه ها

روند صعودی ابتلا به کرونا در بروجرد/فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود

روزهای بروجرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد از روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی منجر به ایجاد شرایط خطرناکی در بروجرد شده است.

به گزارش مهر، محمد کاکاوند در شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری بروجرد اظهار داشت: روند ابتلای به کرونا در شهرستان بروجرد طی روزهای گذشته به دلیل عدم رعایت مردم نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی روندی افزایشی دارد.

وی اظهار داشت: این روند افزایشی متأسفانه گریبان روستاهای بروجرد را نیز گرفته است که ما در شبکه بهداشت با همکاری نهادهای ذیربط در حال غربالگری و کنترل این بیماری هستیم.

کاکاوند با بیان اینکه روزانه ۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف ویزیت می‌شوند، افزود: این یک وضعیت خطر بوده و اعلام می‌کنیم و از مردم خواهشمندیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند. متأسفانه دیده شده که همشهریان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشت جهانی در معابر عمومی و تجمعات و مراسم‌ها در حال رفت و آمد بوده و در برخی مساجد نیز نماز جماعت برپا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: مسئولین فقط در حدود اختیارات قانونی خود می‌توانند ورود کنند، از مردم خواهشمندیم که ما را یاری دهند چرا که باید از برگشت ویروس و مبتلا شدن افراد واهمه داشته باشیم.

وی گفت: البته خوشبختانه رِنج سنی مبتلایان به این بیماری از ۲۹ تا ۵۵ سال است که خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

کاکاوند اظهار داشت: تا امروز ۶۴ هزار نفر مشکوک به کرونا معاینه شده اند که البته آمار ویزیت ربطی به آمار شیوع ندارد.

وی یادآور شد: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در بروجرد تست‌گیری انجام می‌شود که به تأیید انستیتو پاستور از تست گیری مرکز استان دقیق‌تر است و خوشبختانه آمار فوتی‌ها نسبت به شیوع بیماری در بروجرد ۶ درصد بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close