لرستان

نگهداری زباله گردها و کودکان خیابانی برای جلوگیری از شیوع کرونا

معتادان متجاهر، زباله گردها و کودکان خیابانی ابتدا در مراکز نقاهتگاهی تعیین شده با نظارت علوم پزشکی استان نگهداری و پس از تأیید صحت سلامت و عدم ابتلاء به ویروس کرونا به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل شوند.

روزهای بروجرد- معاون سیاس امنیتی استانداری لرستان، گفت: معتادان متجاهر، زباله گردها و کودکان خیابانی ابتدا در مراکز نقاهتگاهی تعیین شده با نظارت علوم پزشکی استان نگهداری می‌شوند.

به گزارش مهر، محمود ثمینی در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارجحیت داشته و همه ما مکلف به اجرای دستورالعمل‌ها هستیم.

وی، بیان کرد: مراکز پر ریسک مانند پاساژها، بازارها، مراسم‌های عزاداری و شادی با مدیریت صحیح اداره شوند و مشاغل کم ریسک که در محل‌های پرخطر واقع شده‌اند شناسایی و در ستاد ملی برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

معاون سیاس امنیتی استانداری لرستان، در ادامه خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر، زباله گردها و کودکان خیابانی ابتدا در مراکز نقاهتگاهی تعیین شده با نظارت علوم پزشکی استان نگهداری و پس از تأیید صحت سلامت و عدم ابتلاء به ویروس کرونا به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل شوند.

ثمینی، بیان داشت: در بحث قرنطینه روستاهای پر خطر موضوع نظارت و کنترل شدید در اجرای غربالگری مدنظر است و دانشگاه علوم پزشکی در کنار دستگاه‌های همراه با شناسایی افراد مبتلا و ارائه خدمات به آنها از سلامت سایر افراد روستا نیز اطمینان حاصل کنند.

وی، ضمن اشاره به وضعیت مطلوب استان در مهار بیماری کرونا، گفت: فرمانداری‌ها ضمن آسیب‌شناسی وضعیت و شناسایی دلایل افزایش احتمالی آمار، علل ابتلاء به این بیماری را با پشتیبانی کمیته‌های استانی رفع کنند.

معاون سیاس امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه وارد مرحله دیگری از اجرای دستورالعمل حفظ فاصله اجتماعی مانند بازگشایی برخی مراکز خرید و تردد در جاده‌ها می‌شویم، تصریح کرد: تدابیری اتخاذ شود تا ضمن اطلاع رسانی وضعیت کنونی، شاهد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری نباشیم.

ثمینی با اعلام اینکه هدف اعمال محدودیت برای تأمین مایحتاج اولیه مردم نیست، افزود: بسیار مهم است که سلامت مردم در اولویت باشد و اقلام مورد نیاز آنها تحت نظارت تولید و توزیع شود.

وی، گفت: هنوز شرایط عادی نشده است و باید در نظر داشته باشیم هشدارها و دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار جدی پیگیری شوند از این رو موضوع نصب بنرهای اطلاع رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی نیز با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close