اخبار لرستانویژه ها

سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به سرعت شیوع ویروس جهش یافته و احتمال افزایش میزان مبتلایان، پیش‌بینی می‌شود کرونای انگلیسی در استان سیر صعودی داشته باشد.

محمود ثمینی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهوری و با حضور مسئولان و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان، افزود: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بخشی از مراجعان به مراکز درمانی به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

ثمینی اظهار داشت: متاسفانه دورهمی ها و برخی مسافرت های نوروزی به استان، منجر به تغییر رنگ بندی و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی لرستان از نظر ویروس کرونا شده است.

وی در ادامه  اضافه کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز و شهرستانهای دورود، کوهدشت، پلدختر، چگنی و رومشکان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد که چنانچه مراقبت های پیشگیرانه لازم توسط مردم انجام نشود احتمال تبدیل به وضعیت قرمز وجوددارد.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در استان برخی از مراجعین به مراکز درمانی به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا هستند که باتوجه به سرعت بالای گردش این ویروس دراستان ،احتمال افزایش مبتلایان، بستری ها و مرگ ناشی از این بیماری وجود دارد.

ثمینی تاکید کرد: در این شرایط لازم است مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام ورزند.

وی از اعمال محدودیت های مربوط به وضعیت قرمز و نارنجی در استان خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرهای وضعیت قرمز فعالیت گروه های شغلی دو،سه و چهار و در شهرهای با وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار با محدودیت های تعیین شده همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در کنار محدودیت منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد و همچنین ممنوعیت ورود وسایط نقلیه با پلاک شخصی غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی استان و خروج وسایط نقلیه شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی نیز ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف احتمالی جریمه در پی خواهد داشت.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close