اخبار بروجرد

ساخت بزرگترین پارک بروجرد در کنار مناره سنتی آجرپزی آغاز شد

روزهای بروجرد- عملیات ساخت پارک ۷ هکتاری بروجرد آغاز شد. این پارک که در بلوار امام(ره) و در کنار کوره های آجرپزی قرار دارد شامل شهربازی، سالن همایش و تئاتر روباز و … خواهد بود و با هدف جذب گردشگر ساخته خواهد شد.

شهردار بروجرد در این باره اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به یکی از نیازهای دیرینه و بحق مردم شریف بروجرد مبنی بر احداث پارک شهربازی این تصمیم اتخاذ شد و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

رحیم جافری گفت: “پارک مسافر” در راستای توسعه فضای سبز شهری و ارتقای سرانه سبز یکی از مهمترین پروژه های رفاهی، گردشگری و فضای سبز شهر بروجرد است.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین پارک شهری بروجرد حداکثر ۳/۵ هکتار است، این در حالی است که مساحت اولیه پارک مسافر بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع بوده و با عنایت به اینکه ضلع جنوبی و شمالی این مجموعه قابلیت توسعه و تملک را دارد پیش بینی می شود این مجموعه به ۱۵ هکتار هم برسد که نسبت به بزرگترین پارکی که در بروجرد ساخته شده حدود ۵ برابر وسعت دارد.

جافری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعی از همشهریان عزیز معتقد هستند بیشترین امکانات تفریحی و زیرساخت‌های گردشگری در ضلع شمالی و غربی شهر جانمایی شده است، در راستای ایجاد تعادل و توزیع نرمال امکانات گردشگری و جلوگیری از دوقطبی شدن شهر این پارک در ضلع جنوبی شهر بروجرد مکان یابی شده است.

وی در خصوص این پارک اظهار داشت: حدود ۳ هکتار آن اختصاص به احداث شهربازی و پارکینگ دارد و قسمتی هم (در راستای جذب توریست، مسافر و کسانی که بروجرد را مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند)، به عنوان مکان استراحت در نظر گرفته شده که شامل: آلاچیق، محل نصب چادر مسافرتی، نانوایی، امکانات بهداشتی و … می باشد.

شهردار بروجرد ادامه داد: احداث «مجموعه سینمایی روباز برای اجرای برنامه‌های نمایشی، تئاتر و … جهت ارائه هنر، هنرمندان بروجردی»، « مجموعه آموزش ترافیک»، « سالن سرپوشیده مجموعه نماد شهر خلاق جهت آشنایی کودکان و دانش آموزان»، و «پارک حرفه‌آموزی» در این پارک از جمله برنامه های شهرداری است که به محضر همشهریان عزیز بروجردی هدیه می شود.

وی در خصوص حفظ مناره قدیمی موجود در فضای این پارک اظهار داشت: وجود این مناره(دودکش کوره آجرپزی) از قدیم به عنوان نماد صنعت و تولید در شهر بروجرد آوازه خود را دارد و نماد توسعه یافتگی و تمدن شهر است که از اهداف ما در مکان یابی این پارک حفظ این آثار تاریخی است.

 جافری افزود: شرایط اقلیمی، توپوگرافی و آب و هوایی بروجرد به گونه‌ای است که اکثر هموطنان عزیز، شهر بروجرد را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند و بنده به عنوان متولی مدیریت شهری وظیفه دارم شرایط اقامت در این شهر را فراهم کنم.

شهردار بروجرد با بیان مشکلات متعدد شهرداری طی دوسال گذشته خاطرنشان کرد: ظرف دو سال گذشته به دلیل ناهنجاری هایی که در سیستم اداری و مالی شهرداری وجود داشت عملاً امکان معرفی و احداث پروژه‌های نسبتاً بزرگ همانند این پارک وجود نداشت که با رفع مشکلات مالی شهرداری، پایه گذاری یک بودجه عملیاتی، واقعی نمودن درآمدها و هزینه ها، کاهش هزینه های جاری، تعدیل نیروهای انسانی، بروزرسانی حقوق پرسنل و راه اندازی ماشین آلات مختلف شهرداری این امکان در ابتدای سال ۱۴۰۰ میسر شد.

وی در خصوص بدهی های شهرداری گفت: اکثر بدهی های که شهرداری در سال ۹۹ پرداخت نموده است مربوط به سنوات ۱۰ سال گذشته شهرداری بوده که از جمله آنها می توان به پرداخت وام های سنگین، پرداخت مطالبات معوقه پرسنل زحمتکش شهرداری و پرداخت بدهی‌های پیمانکاران که وقت خود را صرف پروژه‌های عمرانی کرده اند اشاره کرد.

 جافری از مجموعه پرسنل شهرداری تقدیر نیز کرد و افزود: همکارانم در شهرداری ظرف دو سال گذشته با برنامه های عملیاتی و اجرایی شهرداری که به عنوان منشور مدیریت شهرداری بروجرد معرفی شده بود همراهی و همکاری داشتند و امروز شاهد به ثمر نشستن برنامه های این دو سال هستیم که الحمدلله باعث نشاط اجتماعی و ایجاد لبخند رضایت بر لبان همشهریان عزیز شده است.

شهردار بروجرد در پایان از اعضای شورای اسلامی شهر به جهت تصویب پروژه پارک مسافر و همچنین از مسئولان محلی و همه عزیزانی که تلاش کردند که شهرداری بتواند پروژه‌های بزرگ را احداث نماید قدردانی نمود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close