اخبار بروجرد

۱۲۰ متکدی در شهر بروجرد شناسایی شد/ لزوم جمع‌آوری توسط شهرداری

روزهای بروجرد- وجود متکدیان در سطح شهر بروجرد موجب انتقاد جدی مردم و مسئولان شده تا فرماندار بروجرد بر لزوم ورود جدی شهرداری برای جمع‌آوری آنها در آستانه عید نوروز تاکید کند.

به گزارش مهر وجود متکدیان در سطح شهر قصه پر غصه‌ای است که به تراژدی تکراری غم انگیز برای مسئولان و مردم تبدیل شده است تا آنجا که همه راهکارهای اساسی به کار گرفته شده برای برون رفت از این معضل اجتماعی تقریباً به بن بست خورده است.

وجود ۱۲۰ متکدی در سطح شهر بروجرد

موسی نیکوکار رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در این رابطه به خبرنگار مهر، گفت: ۱۲۰ متکدی در شهر وجود دارد و وجود متکدیان در شهر به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وجود متکدی در سطح شهر باعث کاهش تعداد گردشگران می‌شود، تصریح کرد: ۱۲۰ متکدی در شهر وجود دارد که کار جمع‌آوری آنها بر عهده شهرداری است ولی نمی‌تواند متکدیان زیر ۱۵ سال را جمع‌آوری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد، ادامه داد: برای این تعداد متکدی زیر ۱۵ سال باید چاره‌ای اندیشیده و ساماندهی شوند.

نیکوکار، بیان داشت: برای ساماندهی متکدیان می‌توان مکانی را برای استقرار آنها در نظر گرفت و دو پزشک نیز در این مکان مستقر کرد.

لزوم جمع آوری متکدیان در آستانه عید نوروز

کرم رضا پیردایه رئیس اداره بهزیستی بروجرد نیز در این رابطه، اظهار داشت: جمع آوری متکدیان سطح شهر بر عهده شهرداری بروجرد است و تا کنون آمار قطعی در خصوص تعداد متکدیان در دسترس نداریم.

وی، تصریح کرد: تکدی گری در سنین پایین منبع درآمدی شده و برای کودکان زیر ۱۵ سال که از نظر جامعه شناسی یک آسیب اجتماعی به حساب می‌آید.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، ادامه داد: در آستانه ایام نوروز طرح ساماندهی متکدیان قرار شد توسط شهرداری بروجرد کلید بخورد و این افراد بعد از جمع آوری کامل به مرکز TC بروجرد اعزام و در آنجا برای نگهداری مستقر شوند.

کلثوم دلیران کارشناس فرهنگی نیز با اشاره به تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی در سطح جامعه، افزود: معضل تکدی گری که یک ضد فرهنگ است و ریشه در اختلالات شخصیتی، عدم تطابق شخص با اجتماع و فقر فرهنگی افراد و در نهایت فقر مالی دارد، تکدی گری موضوعی بغرنج است که این روزها به ویژه در سطح جامعه شهری بروجرد فراوان مشاهده می‌شود.

شهرداری نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کند

به گفته وی، به طور قطع برخی افراد سودجو هستند که با اجاره کردن کودکان کار و رها سازی آنها در میادین و خیابان‌های شهر به تکدی گری گروهی دست می‌زنند و این افراد باید از سوی متولیان امر شناسایی شوند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی مربوطه آنگونه که باید در راستای جمع آوری، نگهداری و ساماندهی متکدیان سطح شهر بروجرد فعالیت نکرده‌اند و شاهد افزایش روزافزون متکدیان بومی و مهاجر در سطح شهر هستیم.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در سخنانی اظهار داشت: متکدیان بروجرد باید شناسایی و تعداد قطعی آنها مشخص شوند تا دستگاه‌های مربوطه بهتر بتوانند آنها را ساماندهی کنند.

وی، تصریح کرد: شناسایی و جمع آوری متکدیان تنها راهکار نیست بلکه باید شرایط لازم برای بازگشت آنها به جامعه حتی المقدور فراهم شود.

فرماندار بروجرد، ادامه داد: در آستانه ایام نوروز و ورود گردشگران زیبنده نیست میادین و خیابان‌های بروجرد مملو از متکدی باشد و شهرداری باید برای به جمع آوری و ساماندهی آنها هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close