حوادثلرستان

تصادفات نوروزی ۱۱ درصد در لرستان کاهش یافت

روزهای بروجرد- جانشین فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: تصادفات جاده‌ای استان از ۲۸ اسفند آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۱ درصد در استان کاهش یافته است.

سرهنگ علی میراحمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حوزه تصادفات جاده‌ای طبق دستورالعمل‌های ناجا شیفت بندی نیروها و گشت‌های مضاعف در سطح استان فعال شده است.

وی عملکرد این نیروها را در حوزه کنترل جاده ای مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت یک نفر به دلیل تصادفات در جاده های استان جان باخته است.

سرهنگ میراحمدی همچنین اضافه کرد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، نیروی انتظامی در ایام نوروز به صورت کامل در سطح حوزه‌ها فعال است و اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از جرائم انجام می‌دهد. 

وی گفت: از بیست و هشتم اسفند گذشته تاکنون، سرقت ها در استان با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  همراه بوده و این در حالی است که کشفیات، ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و جرائم خشن نیز رخ نداده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی لرستان در خصوص مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: پلدختر، دورود و بروجرد در استان جز شهرستان‌های نارنجی هستند و تردد مسافران به صورت ویژه در این مناطق کنترل می شود.

سرهنگ میراحمدی با تاکید بر تداوم ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد تصریح کرد: هیچ خودروی غیر بومی حق ورود و یا عبور و مرور در سطح این سه شهرستان را ندارد و هر خودروی متخلف از این مصوبه، ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی می شود. 

وی ادامه داد: خودروهای غیر بومی که در شهرهای نارنجی لرستان حضور دارند باید هرچه سریعتر خارج شوند.

سرهنگ میراحمدی با اشاره به اینکه خودروهای غیر بومی باید از طریق کمربندی های شهری به سمت مقصد خود حرکت کنند گفت: چهار شهرستان دورود، پلدختر، چگنی و کوهدشت فاقد کمربندی هستند که در این زمنیه طرح “از ایستگاه تا ایستگاه” در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در این طرح، برگه تردد از ایستگاه اول به خودروهای غیربومی داده می‌شود و باید در ایستگاه بعدی توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی رصد و تایید شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close