اخبار بروجردلرستان

۳ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی واگذار شد

روزهای بروجرد– مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور از واگذاری سه بنای تاریخی دو شهر لرستان به بخش خصوصی خبر داد.

شهاب طلایی در این‌باره گفت: در راستای واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با برگزاری مزایده عمومی، فرایند واگذاری سه بنای تاریخی لرستان با حضور متقاضیان و نظارت کامل انجام شد.

او اظهار کرد: بنا بر وعده‌ای که برای واگذاری بناهای تاریخی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری لرستان داده بودیم، امروز بازگشایی پاکت پیشنهادی متقاضیان شرکت در این مزایده صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور، ادامه داد: در این مرحله مزایده عمومی واگذاری ۱۰ بنای تاریخی لرستان برگزار و از این تعداد سه بنا به شرکت‌کنندگان واجد شرایط، واگذار شد.

طلایی با بیان اینکه در ۱۷ سال گذشته، تنها چهار بنا در لرستان به مزایده گذاشته شده است، افزود: این در حالی است که در مزایده امروز سه بنای دیگر از جمله بنای «میرملاس» و خانه «پور ابوالقاسمی» خرم‌آباد و خانه «بزرگمهری» بروجرد با برگزاری فرایند قانونی به این بناها افزوده شد.

او عنوان کرد: از مجموع ۱۰ بنایی که در مزایده عمومی قرار داشتند شش بنای تاریخی مربوط به بروجرد و چهار بنا مربوط به خرم‌آباد بود که از این تعداد سه بنا به سرمایه‌گذار واجد شرایط، واگذار شد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور، اضافه کرد: برای نخستین‌بار است که در سطح کشور، فرایند واگذاری در قالب پک ویژه استانی و با حضور و نظارت کامل استان در تمامی مراحل برگزار می‌شود و در واقع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در کلیه مراحل این واگذاری، حضور داشته است.

طلایی با اشاره به اینکه همه شرایط برای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در واگذاری این بناها صورت‌گرفته است، اظهار کرد: نهایت همکاری با سرمایه‌گذاران در راستای مدت‌زمان بهره‌برداری، مبلغ اجاره و هزینه‌های مرمت در این زمینه صورت‌گرفته تا شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم و توسعه زیرساخت‌های گردشگری باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close