اخبار جهان

اوضاع در بیروت بحرانی است

روزهای بروجرد- لبنان دوباره در وضعیتی بحرانی قرار گرفته است. اخبار رسیده از بیروت حکایت از ازسرگیری دوباره تظاهرات و اغتشاشات در لبنان دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های لبنانی خبر دادند در جریان آغاز اغتشاشات خیابانی که از روز شنبه دوباره شعله‌ور شده دست‌کم ۴۸ نفر زخمی شدند که تصویربردار تلویزیون دولتی لبنان نیز در میان آنها بوده است.

این در حالی است که پلیس لبنان اعلام کرد معترضان در حال تعدی به املاک خصوصی و عمومی بوده و بیش از اعتراض دست به تخریب می‌زنند.

در این میان شماری از رسانه‌های لبنانی از شنیده شدن صدای شلیک گلوله در مناطق مختلف بیروت سخن می‌گویند.

برخی دیگر از رسانه‌ها هم از تلاش‌ها برای طایفه‌ای-مذهبی جلوه دادن این تظاهرات خبر دادند و اعلام کردند شماری از مردم در شهر صیدا در اعتراض به آنچه «اهانت به همسر پیامبر» عنوان کردند دست به تظاهرات زدند.

گفتنی است تظاهرات اخیر در بیروت اولین تظاهرات بعد از کاهش تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود که از اوایل فروردین در این کشور در جریان بود و تا یک هفته پیش نیز ادامه داشت.

به زعم هواداران این تظاهرات، از زمان آغاز این اعتراضات در اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون صدها هزار نفر از مردم لبنان در اعتراض به اوضاع اقتصادی کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان، بیماری اقتصادی لبنان در کنار فشار و بحران‌آفرینی برخی از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه و عربستان به همراه تبعات شیوع ویروس کرونا، شرایط بسیار بغرنجی را برای اقتصاد لبنان رقم زد و بر اساس آخرین آمار موجود، اکنون ۴۵ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close