لرستانویژه ها

۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: در زمینه جهش تولید حدود ۳۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد به مدار برگشت.

سید موسی خادمی  در گفتگوی ویژه خبری  در خصوص مهمترین دستاوردها و موفقیت های مدیریت ارشد استان اظهارکرد:سال ۹۹ در تاریخ اقتصاد ایران سال خاصی بود .تحریم ها و مشکلات مالی دولت  به اوج رسیدو از طرفی شیوع بیماری کرونا مشکلات را بیشتر کرد .

او افزود: علی رغم مشکلات موجود دولت توانست بخش عمده ای از وظایفی را که در ابتدای سال تعریف کرده بود انجام دهد.

به گزارش برنا خادمی تصریح کرد: با توجه به سیل ۹۸ بخش زیادی از پروژه ها از جمله دیوار ساحلی پلدختر با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان در این سال به بهره برداری رسید.

او خاطر نشان کرد: کار مقاوم‌سازی روستاهای اطراف پل دختر و شهر معمولان و همچنین روستاهای چم مهر، بابا زید و خیلی دیگر از پروژه‌های مقاوم سازی انجام شده است.

خادمی بیان کرد: پل های زیادی  در استان به بهره‌برداری رسید از جمله در شهر خرم آباد و در مسیر رودخانه کشکان تا شهر پلدختر، پل بابا زید وپل روستای حیات الغیب.

استاندار لرستان با بیان اینکه  در حوزه کرونا ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان از کرونا پرداخت شده است، گفت: در خصوص پروژه های عمرانی و اقتصادی و در زمینه جهش تولید حدود ۳۳ واحد راکد به مدار برگشت.بعنوان مثال بخشی از طرح های اقتصادی مثل پالایشگاه پلدختر به بهره برداری رسید ، کاشی بروجرد که سالها متوقف شده بود احیا شد و فعالیت های زیادی در حوزه صنعت کشاورزی راه سازی مدرسه سازی پروژه های علمی و غیره انجام شده است.

 * نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار است

او ادمه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار است و مکانیزم آن در واقع حاکمیت مردم از طریق انتخابات است.

خادمی با بیان اینکه  امیدواریم انتخاباتی پرشور،سالم و با مشارکت بالا در کل کشور و استان لرستان داشته باشیم، گفت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و نشان دهنده این است که حاکمیت و مردم سالاری را باور دارند و شرکت در انتخابات نشانه استمرار  علاقه مندی مردم به نظام است.

او یادآورشد: با توجه به شرایط کرونایی تمهیداتی برای انتخابات اندیشیده شده است از جمله تعداد صندوق ها ، توزیع شعب و ساعت رای گیری و تاکنون مراحل به خوبی انجام شده است و این نشانه مشارکت معنا دار و چشم انداز خوبی است.

 خادمی گفت:  در انتخابات شورای اسلامی شهر  ۲۹۴ کرسی به استان لرستان در ۳۳ حوزه تعلق دارد که تاکنون ۱۴۲۱ نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است و انتظار می رود انتخاباتی کاملا رقابتی و پرشور داشته باشیم.

*دو شهر پلدختر و درود از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده‌اند

خادمی بیان کرد: استان لرستان در خصوص مدیریت کرونا خوب عمل کرده و امیدواریم این عملکرد به خوبی ادامه یابد.

او تصریح کرد: استان لرستان از نظر تعداد تست ،مراقبت ،مقابله و درمان در شاخص‌های مناسبی قرار دارد و به حمدلله با همکاری مردم و مدافعان سلامت هیچ وقت به شرایط سختی بر نخورد و آی سی یو ها به طور کامل پر نشدند.

-خادمی خاطر نشان کرد:همسایگی با استان خوزستان ،استان لرستان را به یکی از استان های پر ریسک  تبدیل کرده است. زیرا ارتباطات تنگاتنگی بین دو استان وجود دارد .در حال حاضر، دو شهر پلدختر و درود از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده‌اند.

 او گفت: به منظور جلوگیری از پیک چهارم کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات خصوصاً عدم حضور در مراسم  پنجشنبه آخر سال ضروری است.

* هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت

استاندار لرستان  در خصوص رئوس مهم ترین طرح ها و پروژه هایی که با حضور دکتر نوبخت در لرستان تسهیل شد، افزود: یکی از اتفاقات خوب استان لرستان در ماه های اخیر همین سفردکترنوبخت به استان بود که اعتباری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام  تعیین شد از جمله تکمیل پروژه آزادراه خرم آباد- اراک و تعداد زیادی از پروژه های مربوط به سیل، همچنین ورزشگاه‌های خرم‌آباد و بروجرد، کتابخانه مرکزی، سد کمندان، سد تاج امیر، جاده شازند- ازنا، جاده دورود- داران ،کمربندی دورود، جاده خرم آباد -کوهدشت

 او با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه منعقد شده   تعداد زیادی از پروژه های اقتصادی در حال فعال شدن استف تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا )حدود ۵۴۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده است مثل شرکت اکسیر بروجرد، داروسازی زاگرس و سیمان دورود و …

 خادمی گفت:سازمان بازنشستگی کشور حدود هزار میلیارد تومان در اطراف سد حوضیان سرمایه گذاری کرده است.

او ادامه داد: در جریان سفردکترنوبخت طبق تفاهم‌نامه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت که تا پایان این دولت این پروژه ها به سرانجام می رسد.

 خادمی گفت: آزادراه خرم آباد- اراک یکی از پروژه‌های بسیار مهم است.  امسال بزرگراه های دیگری مثل خرم آباد -کوهدشت، ازنا- شازند، الیگودرز- داران، خرم آباد- نورآباد و  فیروزآباد- الشتر به نتیجه خواهد رسید

 او با بیان اینکه حدود ۳۳ پل آسیب دیده از سیل بازسازی آنها به اتمام می‌رسدف افزود:  ساخت دو بیمارستان در شهرستانهای کوهدشت و دورود که ظرفیت آنها ۲۵۴ تختخوابی است ،شروع شده و بیمارستان جایگزین شهدای عشایر خرم آباد  در حال انجام است

  خادمی با بیان اینکه ساماندهی قلعه فلک الافلاک پیشرفت خوبی داشته است و سند قلعه به نام میراث فرهنگی صادر شده استف تصریح کرد: جاده جایگزین خرم آباد پلدختر با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان تا معمولان انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: در خصوص تخصیص آب، سد معشوره از ۵۰ میلیون مترمکعب به ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و در برنامه داریم با ۳۰۰ میلیون مترمکعب برای جلوگیری از سیلاب حجم آن به ۵۰۰ میلیون مترمکعب برسد

خادمی با بیان اینکه برای سدهای شهید بروجردی، سد آبسرده و تاج امیر تخصیص در نظر گرفته شده است، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شبکه پایین سدها در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: کارآبخیز داری در مناطق مختلف استان با یک برنامه کامل انجام شده که منظور جلوگیری از فرسای خاک آب پشت بندها ذخیره می شود

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close