لرستان

۲ ورزشگاه در لرستان تا پایان فعالیت دولت به بهره‌برداری می‌رسد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد و ۱۰ هزار نفری بروجرد تا پایان دولت تدبیرو امید در این استان به بهره‌برداری می‌رسند.

سیدموسی خادمی در گفت و گو با ایرنا و در تشریح بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در لرستان  اظهار داشت: در سفر اخیر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به لرستان ۳۰ میلیارد تومان به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به ورزشگاه ۱۰ هزار نفری بروجرد اختصاص یافت تا تکمیل این ورزشگاهها پایان فعالیت دولت انجام شود.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم عمرانی استان در حوزه ورزش مجموعه دهکده المپیک خرم آباد است که بخشی از آن را سالن منحصر به فرد دوومیدانی بزرگترین سالن سرپوشیده غرب کشور تشکیل داده است.

وی گفت: این سالن ورزشی که با حضور وزیر ورزش افتتاح و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارد که با همت دولت تدبیر و امید تکمیل شد.

وی ادامه داد: این سالن دارای پیست اصلی و تمرینی تارتارن ، اسکوربورد ، بخش بدنسازی، اداری و خدماتی است و ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تماشاگر را دارد.

استاندار لرستان همچنین گفت: در حوزه ورزش از محل ۲۷ صدم ارزش افزوده تعداد زیادی از زمین های ورزشی با چمن های مصنوعی در سطوح مختلف در شهرستان ها و بخش های لرستان در دولت تدبیر و امید افتتاح شد که سرانه ورزشی استان را افزایش داد.

خادمی اظهار کرد: همچنین پیست اسکی شهرستان الیگودرز که عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ آغاز شده بود در سال ۹۸ به اتمام رسید و در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و پیست اسکی شهرستان الیگودرز یکی از پروژه های مهم لرستان محسوب می شود.

پیست بین المللی اسکی تمندر در ۴۵ کیلومتری شهرستان الیگودرز دارای امکاناتی نظیر تله‌کابین و تل اسکی بشقابی است.

ارتفاع این پیست ۲ هزار و ۵۳۰ تا سه هزار و ۳۳۰ متر از سطح دریا و بهترین زمان اسکی روی برف در آن از اوایل آذر تا اواخر فروردین ماه است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close