لرستان

۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه لرستان گفت: ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دانشگاه لرستان ۸۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سال ۹۳، بین پنج تا شش درصدی از دانشجویان ورودی به این دانشگاه کاهش یافته است.

وی با بیان جامعه دیگر پذیرای برخی از رشته‌ها نیست، ادامه داد: در برخی رشته‌ها با صندلی خالی مواجه‌ایم.

رئیس دانشگاه لرستان در خصوص نسبت دانشجو به استاد در سال ۹۳ در این ذانشگاه گفت: در آن برهه زمانی به ازای ۳۴.۴ دانشجو یک استاد داشتیم.

عزیزی افزود: این درحالیست که هم‌اکنون با جذب ۱۱۰ عضو هیات علمی که از دانشگاه‌های خوب و مطرح کشور هستند این نسبت به ازای ۲۴.۴ دانشجو به یک استاد رسیده و این درحالیست که این استاندارد ۱۸ به یک است.

وی اضافه کرد: رعایت این نسبت جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۳ که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم هیچ دانشجوی خارجی در این دانشگاه نداشتیم، بیان کرد: درحال حاضر ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و چنانچه شرایط کرونا ایجاد نمی‌شد و در برخی مواقع سال مرزها بسته نمی‌شد شاید این رقم به ۳۰۰ نفر می‌رسید.

عزیزی گفت: عمده این دانشجویان از کشورهای اسلامی پاکستان، افغانستان، عراق، نیجریه، اندونزی و … داریم.

وی بیان کرد: آموزش این دانشجویان نیز بصورت مجازی انجام می‌شود و در برخی از رشته‌ها که کار عملی نیاز است باید در کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: رابطه استاد با دانشجو در بیشتر مواقع مجازی است و هر جا نیاز باشد حضور فیزیکی خواهند داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close