لرستانویژه ها

میانگین ابتلا به کرونا در لرستان ۶۰ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شیوع کرونا در این استان روند صعودی دارد به نحوی که میانگین ابتلا نسبت به بهمن ماه ۶۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر علی فرهادی به رسانه ها اعلام کرد: میانگین ابتلای روزانه به کرونا در لرستان به ۱۷۲ مورد رسیده و ۱۳ درصد نمونه گیری های مخاطی مثبت می شود.

وی افزود: در بهمن ماه میانگین ابتلا به کرونا در استان روزانه ۱۰۸ مورد بود اما هم اکنون به ۱۷۲ مورد افزایش یافته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وضعیت زرد استان در شیوع کرونا تصریح کرد: در صورت بی توجهی بیشتر به پروتکل های بهداشتی، شاهد خیز کرونا خواهیم بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیش از این به ایرنا گفته بود ۳۶۰ میلیارد تومان از آغاز شیوع کرونا تاکنون در راستای درمان بیماران مبتلا به این ویروس در استان هزینه شده است.

به گفته فرهادی از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت شده و این در حالیست که در این مدت ۳۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی کرونا و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز در زمینه هزینه های پرسنلی (کارکنان) در استان هزینه شده است.

اکنون مجموع مبتلایان کرونا در لرستان به ۶۹ هزار و ۹۱۴ نفر رسیده و ۱۸۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close