اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: وضعیت بهداشت و درمان بروجرد خوب نیست

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خوب نیست.

فاطمه مقصودی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هشتم اسفندماه، اظهار کرد: استان لرستان و شهر بروجرد با مشکلات زیادی همراه است و باید با همدلی و همراهی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خوب نیست و وضعیت کنونی برازنده مردم فرهیخته این شهر نیست.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: این وضعیت برازنده مردم بروجرد و اشترینان نیست و در سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به شهرستان این مشکلات دیده شد و برای رفع آن برنامه‌ریزی شده است.

مقصودی دانشگاه علوم پزشکی بروجرد را یک نیاز اساسی برای استان و شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: با احداث دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد می‌توانیم زمینه احداث دانشکده‌های مختلف و توسعه اشتغال را در شهرستان فراهم آوریم.

وی تجهیز اتاق عمل، راه‌اندازی مجدد ICU بیمارستان، ساخت بیمارستان اعصاب و روان و توسعه و تجهیز بیمارستان شهید چمران را از کارهای انجام شده و یا در دست اقدام دانست و اضافه کرد: رفع مشکلات بیمارستان آیت‌الله بروجردی، توسعه درمانگاه اشترینان و هماهنگی برای ایجاد بیمارستان اتفاقات در شهرستان را از دیگر اقدامات مهم حوزه بهداشت و درمان در ۹ ماهه گذشته دانست.

نماینده بروجرد در مجلس بیان کرد: مرکز غربالگری و تشخیص سرطان بروجرد نیز به دلایل مختلفی مغفول مانده بود که با تلاش ‌پیگیری‌های انجام شده، تجهیز شده و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مقصودی ادامه داد: مدارس شهرستان نیز از امکانات کافی برای تحصیل دانش‌آموزان برخوردار نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده اعتبارات خوبی برای ساخت مراکز آموزشی جدید و تجهیز مدارس اختصاص یافته است.

وی با اشاره به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، افزود: این شهر با داشتن خانه‌های تاریخی، مساجد و امامزاده‌ها و آثار تاریخی در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این‌حوزه مغفول مانده است.

نماینده بروجرد در مجلس اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این حوزه اقدام کنیم.

مقصودی با اشاره به مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان، تصریح کرد: در این حوزه نیز مشکلات فراوانی داریم که مشکلات مسکن‌مهر و آسانسورهای آن از آن جمله است.

وی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بروجرد را از جمله اقدامات مهم پیش‌رو برای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: این نیروگاه علاوه بر توسعه اشتغال در شهرستان و استان می‌تواند زمینه تولید انرژی برای کشور باشد.

نماینده بروجرد در مجلس در خصوص آزادراه خرم‌آباد_اراک، افزود: با پیگیری انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از ایجاد دوربرگردان شبدری در حوزه بروجرد، این طرح در فاز نخست به بهره‌برداری می‌رسد.

مقصودی در خصوص سد آبسرده، سد شهید بروجردی و فاضلاب شهری، اضافه کرد: برای جذب اعتبار و فعال کردن این طرح‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در دیدارهای مختلف با مسئولان وزارت نیرو و برنامه و بودجه، و قول مساعد و اعتبارات تخصیص یافته؛ در آینده نزدیک شاهد تحول در حوزه سدهای شهرستان خواهیم بود.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی برای رفع مشکلات جامعه در تلاش است.

مقصودی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰، افزود: در بودجه ۱۴۰۰ تعیین سقف درآمدهای نفتی، سهم صندوق توسعه ملی، الزام دولت به پرداخت بدهی‌ها تا سقف ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، اصلاح حذف مالیات موسسات کنکور و رایگان شدن تعرفه گاز و برق و آب محرومین اصلاح و دیده شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان‌نماینده‌ای انقلابی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و برای رفاه حال مردم و توسعه شهر و دیارمان در تکاپو هستیم.

نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: نهج‌البلاغه کتاب فرهنگ و مدیریت است و باید با تاسی از نهج‌البلاغه  و درس‌های امیرالمومنین علی علیه السلام تراز انقلابی و اسلامی و ولایت‌محوری را یاد بگیریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close