اخبار ایران

جامعه روحانیت مبارز پشت علی لاریجانی می‌ایستد؟

روزهای بروجرد- گفته می‌شود که جامعه روحانیت بدش نمی‌آید با لاریجانی وارد انتخابات شود و به نوعی زمینه شرط لاریجانی برای ورود به انتخابات یعنی اجماع اصلاح‌طلبان و حمایت بخش‌هایی از اصولگرایان محقق شود.

به گزارش اعتماد در حقیقت این گمانه‌زنی وجود دارد که جامعه روحانیت پشت علی لاریجانی بایستد، موضوعی که به هیچ‌وجه مورد قبول دیگر اصولگرایان نیست و شاید به همین دلیل باشد که روحانیت مبارز تمایل دارد مسیر انتخاباتی خود را مجزا از شورای ائتلاف کند تا اگر در این مسیر اختلافی ایجاد شد، آنها در قدرت باشند و دیگر اصولگرایان زیرمجموعه آنها فرض شوند.

هرچند تا اینجای کار جامعه روحانیت مبارز این موضوع یعنی حمایت از لاریجانی را تکذیب کرده و در بیانیه‌ای آورده است: «تاکنون جامعه روحانیت مبارز یا اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت با هیچکدام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری بحث یا مذاکره و دیداری نداشته‌اند و در هیچ کدام از جلسات شورای وحدت و یا در جلسات جامعه روحانیت در مورد کاندیداتوری افراد یا کاندیداهای مطرح بحث یا مذاکره‌ای صورت نگرفته است».

از سوی دیگر جامعه روحانیت نشان داده است که در این دوره از انتخابات چندان قدرت همراه کردن دیگراصولگرایان با خود را ندارد و علاوه بر آنکه با تشکیل شورای عالی وحدت زمینه جدایی خود از شورای ائتلاف را ایجاد کرده بلکه تاکنون نتوانسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های اصولگرایی را قانع به تحرک سیاسی در انتخابات کند و برخلاف وعده‌های پیشین اعضای جامعه روحانیت، جامعه مدرسین همچنان بر همان موضوع پیشین یعنی عدم ورود به انتخابات تأکید دارد. به هر روی باید منتظر ماند و دید که اولا سازوکار انتخاباتی در میان اصولگرایان به چه شکل خواهد شد و ثانیا آیا آنها می‌توانند بر نامزد واحد به اجماع برسند یا نه؟

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close