اخبار بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد: واگذاری دو خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

روزهای بروجرد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان  از واگذاری شش خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر دو خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده است.

سید امین قاسمی ادامه داد: مغیث الاسلام طباطبایی و خانه مصری شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل شدن به فضا های اقامتی و گردشگری به صورت مدت دار به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی با بیان اینکه این دو خانه تاریخی هم اکنون در مرحله مرمت هستند، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تا حدودی از برنامه زمان بندی عقب تر است و امیدواریم با عادی شدن شرایط و تسریع در عملیات مرمتی، این تأخیر جبران شود.

قاسمی بیان کرد: افزون بر دو بنای واگذارشده، چهار خانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیاء و بهربرداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند.

وی یادآور شد: خانه های تاریخی ایران پور، بزرگمهر، مستجاب الدعوه و غروی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه دو خانه تاریخی دیگر شهرستان بروجرد نیز قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، اذعان داشت: این اماکن نیز پس از تعیین تکیلف از طریق صندوق احیا قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close