اخبار ایران

علم الهدی: متاسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

روزهای بروجرد- امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: در ارتباطات خانوادگی مسئله تقوا بسیار پراهمیت است، عامل اجرائی تقوا در کانون زندگی خانوادگی و در رابطه همسران با یکدیگر مسئله خوش‌رفتاری و خوش‌خلقی است.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: در سیره زندگی خانوادگی حضرت امیرالمومنین(ع) و صدیقه اطهر(س) این مسئله جایگاه والایی داشت.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، عنوان کرد: به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را به خانه با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با بیان اینکه در بین ما شیعیان نیز فرهنگ زندگی امام علی(ع) حاکم بود، بیان کرد: متأسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچیک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close