اخبار بروجرد

عباس گودرزی: نباید به کنوانسیون‌های FATF بپیوندیم

روزهای بروجرد- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پیوستن به FATF اطلاعات راه‌های دور زدن تحریم‌ها را در اختیار دشمن قرار می‌دهد، گفت: وقتی ما خودمان قانون مبارزه با پولشویی داریم چه دلیلی برای پوستن به این کنوانسیون‌ها وجود دارد.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: وقتی ما خودمان در داخل کشور قانون مبارزه با پولشویی داریم چه دلیلی برای پیوستن‌مان به این گونه کنوانسیون‌ها وجود دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به طور جد با تروریسم به مقابله پرداخته و نمونه‌های زیادی برای مثال عینی این موضوع وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما در طول عمر نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه تیری به سمت کشوری نینداخته‌ایم و اگر هم اقدام نظامی داشته‌ایم در راستای دفاع از خود بوده و جنبه دفاعی داشته است و در این راه‌ مبارزات زیادی با گروه‌های تروریستی داشته‌ایم.

گودرزی خاطرنشان کرد: پیوستن به FATF باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها در اختیار دشمن قرار گیرد و این همان چیزی است که آنها می‌خواهند.

وی افزود: دشمنان از تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده به اهدافشان نرسیده‌اند و تنها حلقه این موضوع FATF است که می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات مالی کشور باعث شود تا آنها به هدف اصلی خود که زمین گیر کردن ملت ایران است برسند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: سردمداران FATF دشمنان قسم‌خورده ملت ایران هستند و هم این که اصرار دارند که ما به FATF بپیوندیم باید متوجه شویم که خیر و صلاح ما در پیوستن به این کنوانسیون‌ها نیست.

گودرزی خاطرنشان کرد: آدم عاقل کسی است که از تجربه دیگران درس بگیرد و ما حتی اگر از تجربه‌های قبلی خودمان هم درس بگیریم نباید به کنوانسیون‌های FATF بپیوندیم.

وی افزود: آخرین تجربه ما که همین امروز با آن مواجهیم تجربه برجام است که آنها با ما توافق کرده‌اند اما به تعهداتشان در قالب این توافق‌نامه عمل نمی‌کنند و هر روز فشارها را بر ملت ایران بیشتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: کسانی که امروز این مطالب را در کشور مطرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که اگر ما به FATF نپیوندیم مشکلاتمان بیشتر می‌شود همان کسانی هستند که در مورد برجام نیز همین مطالب را مطرح می‌کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close