اخبار بروجرد

اشتغال نزدیک به ۲ هزار کارگر در صنعت نساجی بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: هم اکنون ۱۸۵۰ کارگر در بخش های مختلف صنعت نساجی بروجرد مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی گیوه‌کی در جمع خبرنگاران در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار کرد: ۵۳۰ کارگر کارخانجات نساجی بروجرد در ۹ ماهه امسال قطع رابطه کار شدند. از این تعداد ۴۱ نفر به علت استعفا، ۱۰۳ نفر به علت حضور نداشتن(ترک کار یا غیبت غیر موجه) و ۳۸۶ نفر نیز به علت تمدید نکردن قرارداد رابطه کارشان با کارخانه نساجی بروجرد قطع کار شده اند.

او با اشاره به اینکه ۳۰ نفر نیز از این تعداد در دی ماه مجدد به‌کار بازگشته اند، افزود: اکنون تعداد کارگران شاغل در کارخانجات ۱۴۵۰ نفر و تعداد کارگران شاغل در دفتر مرکزی و ۵۰ فروشگاه کشور ۴۰۰ نفر است که در مجموع نشان دهنده اشتغال بیش از ۱۸۵۰ نفر در صنعت نساجی شهرستان است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری مربوط به نساجی اکنون ۱۳۲ نفر است.

گیوه کی اضافه کرد: اکنون کارگران این کارخانه ۲ ماه حقوق معوقه آبان و آذر سال جاری را دارند که پیگیری برای پرداخت آنها در حال انجام است.

نساجی بروجرد از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ لرستان محسوب می شود که اکنون با سه بخش ریسندگی، بافندگی و دوزندگی در سه شیفت در حال فعالیت است.

حدود ۳۵ درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close