اخبار بروجرداخبار لرستان

کاهش آمار تردد وسایل نقلیه در دی ماه/ افزایش سامانه‌های ثبت تخلف در لرستان

روزهای بروجرد- رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از کاهش چشمگیر آمار تردد وسایل نقلیه طی دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش مهر، فریدون فرشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالی که تا مهر ماه امسال تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت در محورهای استان ۱۷ مورد بوده است با پیگیری‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر تعداد این سامانه‌ها به ۵۱ افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس قرارداد با شرکت‌های پشتیبان تعداد این سامانه‌ها تا پایان سال به ۶۷ و در سال ۱۴۰۰ به ۷۸ سامانه افزایش خواهد یافت.

بازسازی سامانه محور پلدختر – بابازید در صورت تخصیص اعتبار

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد محورهای اصلی ورودی و خروجی استان مجهز به سامانه‌های هوشمند است، گفت: در حال حاضر ۱۹ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ دستگاه تردد شمار در محورهای استان فعال است که دوربین‌های نظارت تصویری، ترافیک و شرایط جوی را پایش می‌کنند و دستگاه‌های تردد شمار نیز به ثبت تردد به تفکیک نوع وسیله نقلیه و پایش سرعت وسایل نقلیه عبوری می‌پردازند.

فرشاد با اشاره به نقش سامانه‌های wim یا توزین حین حرکت در کنترل اضافه تناژ ناوگان حمل کالا و کاهش آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای اظهار داشت: در مجموع چهار سامانه توزین حین حرکت در استان داریم که در حال حاضر فقط سامانه محور ازنا – الیگودرز فعال است، سامانه محور پلدختر – بابازید در سیل ۹۸ تخریب شد که در صورت تکمیل برآوردها، تهیه اسناد و تخصیص اعتبار بازسازی می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه توزین حین حرکت محور پلدختر – پل زال توسط پیمانکار در حال اجرا است که می‌بایست تا اردیبهشت ۱۴۰۰ راه اندازی شود و سامانه پلیس راه «چالانچولان» در محور خرم آباد – بروجرد هم در حال تجهیز است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

کاهش چشمگیر آمار تردد وسایل نقلیه در دی ماه امسال

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: همچنین در حال حاضر یک دستگاه تابلو ترافیک نما(نمایش وضعیت ترافیکی پیشِ رو) و دو تابلو پایم متغیر vms با هدف اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی، جوی و پیام‌های ایمنی در استان داریم.

فرشاد با اشاره به کاهش چشمگیر آمار تردد وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی ستاد ملی و استانی کرونا شاهد کاهش چشمگیر تردد در محورهای استان هستیم که بیشترین تردد در محور خرم آباد – بروجرد (سه راهی چالانچولان) و کمترین تردد در محور الیگودرز – خمین ثبت شده است.

وی با اشاره به برنامه دوماهه اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیگیری تعیین سرعت متوسط و لحظه‌ای سامانه‌های ثبت تخلف استان با همکاری پلیس راه و تعیین حد مجاز سرعت دوربین‌های ثبت تخلف پس از سال‌ها، افزایش تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت، خرید، نصب و راه اندازی دستگاه روتر برای سرور سامانه‌های نظارت تصویری، پیگیری و تکمیل مراحل صدور پروانه بهره برداری فرکانس بی سیم اختصاصی به نام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از ۷ سال از برنامه‌های این اداره در دو ماهه پیش رو است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close