اخبار بروجردویژه ها

ماجرای مهرداد ویسکرمی و عباس گودرزی/ گل به خودی!؟

روزهای بروجرد- مهرداد ویسکرمی نماینده خرم آباد از دست عباس گودرزی دلخور است و می گوید وی نه تنها در بودجه ۱۴۰۰ کاری انجام نداده بلکه به دلیل عدم توجه به مسائل علمی در بحث آب و فاضلاب بر خلاف منافع استان سخن گفته است.

اما ماجرا از چه قرار بود؟

در بررسی تبصره چهارم، ردیف سوم از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود از محل منابع در اختیار، نسبت به مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزی – ریالی در مواردی از جمله آب و فاضلاب کشور و استان خوزستان اقدام کنند.

مهرداد ویسکرمی نماینده خرم آباد پیشنهادی برای افزودن نام لرستان به عنوان یک استان محروم در کنار خوزستان در صحن علنی پیشنهاد می کند. وی در تذکر خود با توجه به وضعیت سدهای لرستان می گوید: “مسئولان کشور، ظلم تاریخی به لرستان را به گردن بگیرند و کاری بکنند” و از مجلس می خواهد با “رای انقلابی” به این پیشنهاد رای دهد.

این پیشنهاد البته در مرحله نخست با مخالفت معین الدین سعیدی نماینده چابهار روبرو می شود وی در تذکری در صحن علنی مجلس اظهار می‌دارد: مردم سیستان و بلوچستان تنها مردمان این سرزمین هستند که از شرق، غرب، شمال و جنوب در مقابل دشمن ایستاده اند، لذا انتظار می رفت در جریان بررسی بند (الف) تبصره ۳ این لایحه در کنار استان خوزستان، به سیستان و بلوچستان نیز توجه می شد. اما مردم سیستان دیگر انتظاری ندارند و مجلس انقلابی ثابت کرد با عدل علی (ع) هزاران فرسنگ فاصله دارد.

پس از این عباس گودرزی هم در تذکری شفاهی و با اشاره ای طعنه آمیز به ویسکرمی می گوید: برادر متدین و بزرگوار؛ در این جا بحث فاضلاب مطرح بود نه موضوع سد و کنترل سیلاب از این رو نباید موضوع ظلم تاریخی به این منطقه در صحن مطرح می شد.

گودرزی به طور آشکارا با به کار بردن عبارت “ظلم تاریخی” نسبت به لرستان مخالفت می کند و اظهار می دارد: به کار بردن عبارت مذکور در خصوص ظلم تاریخی به استان لرستان درست نبوده و البته خارج از موضوع مطرح شده هم بود.

البته در نهایت این پیشنهاد نماینده خرم آباد رای نمی آورد.

حالا مهرداد ویسکرمی در توضیحاتی که در کانال خود منتشر کرده می گوید: بنده پیشنهاد دادم  به این بند قید “به ویژه استان‌های خوزستان و استان لرستان” هم اضافه شود و مزیت این کار هم این بود که با توجه به اینکه این اعتبار ملی است، دست ما را برای مطالبه گری در این حیطه‌ها باز کرده و ما بهتر می‌توانیم امکانات و بودجه را به سمت استان بیاوریم.

وی با اشاره به گفته عباس گودرزی در بحث فاضلاب و عدم ربط آن به سد افزوده است: منظور از آب و فاضلاب، کلیه عملیات مربوط به تأمین و انتقال آب و دفع بهداشتی فاضلاب و ساخت‌وسازها و سازوکارهای مربوطه است. یعنی بحث آب و فاضلاب، بحث بسیار گسترده‌ای است و بر خلاف تصور ایشان بحث فاضلاب تنها نبوده بلکه با سد هم ارتباط دارد.

وی کنایه ای هم به عباس گودرزی می زند و می افزاید: جالب این که بیشتر سدهای استان که آبگیری شده یا در دست‌ساخت هستند، حداقل یکی از استفاده‌های آن‌ها، استفاده برای آب شرب است از جمله همان دو سد آبسرده و شهید بروجردی که در بروجرد هستند و این مطلب عملا به آب و فاضلاب مرتبط است.

وی تاکید می کند: بحث دیگر دفع فاضلاب و تصفیه آن است که اتفاقاً شهر بروجرد هم گرچه تصفیه‌خانه فاضلاب دارد اما در اتصال شهر به این شبکه مشکلاتی دارند که گنجاندن این مطلب می‌توانست کمکی هم به شبکه فاضلاب بروجرد باشد.

ویسکرمی می افزاید: من یک سؤال معمولی از آقای گودرزی دارم و می‌خواهم بدانم شما برای استان در بودجه ۱۴۰۰ چه اقدامی انجام دادید و کدام طرح پیشنهادی را در بین این ۲۵۰۰ طرح پیشنهاد دادید؟!

وی با اشاره به “ظلم تاریخی” به لرستان تصریح می کند: کجای حرف بنده در مورد ظلم تاریخی به لرستان، نادیده گرفتن خدمات جمهوری اسلامی بوده؟! ما منکر خدمات جمهوری اسلامی نیستیم اما از توجه کمِ مسئولان کشور به استان لرستان گله‌مندیم و این باید از تریبونی مانند مجلس از سوی نماینده مردم بیان شود. آمارهای استان بهترین شاهد بر این است که در استان ما خیلی کم‌کاری شده و ما نیم درصد حجم مخازن کشور را داریم در صورتی ۱۲ میلیارد متر مکعب از استان ما خارج می‌شود.

وی در پایان می افزاید: معتقدم این حرکت ایشان اشتباه بود و از نظر علمی اشکال جدی داشته و از نظر روشی غلط بود و اشتباه‌ بعدی ایشان، انتشار و افتخار به آن بود و در جلسه خصوصی هم به بنده گفتند از این گفته خود پشیمان نیستم!

روزهای بروجرد آمادگی انتشار پاسخ جناب آقای عباس گودرزی را در این مورد دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close