اخبار بروجردویژه ها

لزوم مرمت و بازسازی برخی آثار تاریخی بروجرد؛ آثار باستانی نباید با بی‌احتیاطی از بین بروند

روزهای بروجرد- مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی با بیان اینکه بافت‌های تاریخی نیازمند ساماندهی و ایجاد فضای مطلوب‌اند گفت: تعدادی از آثار تاریخی بروجرد باید به زودی مرمت و بازسازی شوند و اجازه ندهیم با بی احتیاطی از بین بروند.

فرهاد عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه شهرستان بروجرد از نظر تاریخی، بافت قدیمی و سنتی خوب، آثار متعدد و منابع میراثی خیلی ارزشمندی دارد اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ اثر ثبت جهانی و تعداد ۱۰۰ پایگاه ملی در کل کشور وجود دارد که شهرستان بروجرد یکی از این پایگاه‌های ملی است.

وی با بیان اینکه بافت‌های تاریخی نیازمند ساماندهی و ایجاد فضای مطلوب‌اند افزود: در بازدید میدانی که در شهرستان بروجرد داشتیم تعدادی از این آثار زیبا و تاریخی را از نزدیک بازدید کردیم و سعی ما براین است که این آثار حفظ و حراست شود و نگذاریم آسیبی ببینند. تعدادی از این آثار باید به زودی مرمت و بازسازی شوند و اجازه ندهیم  با بی احتیاطی از بین بروند.

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی عنوان کرد: از همه مسئولان و دست اندرکاران این امر نیز تقاضا دارم که هرکس به اندازه سهمی که دارد برای حفظ این آثار اقدام کند.بافت شهرستان بروجرد خاص و منحصر به فرد است پس با برنامه‌ریزی می‌توان این منابع ارزشمند را حفظ و حراست کرد.

وی بیان کرد: تمام این آثار میراثی از گذشتگان ما است که نسل به نسل به ما رسیده پس وظیفه همه عزیزان حفظ این آثار تاریخی و گرانبهاست. باید بتوانیم از امانت گذشتگان به خوبی نگهداری کرد و تا آیندگان از آن استفاده ببرند چرا که آثار تاریخی هر قوم و ملتی شناسنامه آن مردم محسوب می‌شود.

عزیزی تاکید کرد: شهرستان بروجرد از دیرباز مهد هنر بوده و هست و استاد کاران متبحری در این شهر زندگی می‌کرده‌اند که از آنها آثار خوبی به یادگار باقی مانده است. معماری و بافت قدیمی این شهر واقعا زیبا و در نوع خود بی نظیر است.

وی با اشاره به رونق بخشیدن به کسب و کار از طریق نشر آثار هنری در شهرستان بروجرد بیان کرد: ساماندهی آثار تاریخی، بافت قدیمی و خانه‌های قدیمی و تاریخی بروجرد از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند  که می‌توان از نظر اقتصادی اقداماتی انجام داد و به کسب و کار و حتی تولید آثار سنتی و دستی رونق بخشید حتی بسیاری از این آثار را می‌توان  صادر کرد

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی تصریح کرد: اقدامات مذکور می‌تواند فضا سازی شهری را نیز مطلوب و زیبا کند و در جذب سرمایه و توریست نیز کمک شایانی به اهالی شهرستان کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close